  • 1. Data: 2012-11-19 09:21:44
    Temat: tablet w cenie < Samsung Galaxy 2 7"
    Od: s...@z...pl

    Czesc,

    mlody 12lat sie uparl, ze chce wydac swoje uciulanie pieniadze i
    kupic sobie tableta (aby rozerwac generalnie).

    Rozwazania rozpoczely sie od Samsung Galaxy 2.0 7" z modemem 3G, ale
    doszedlem do wniosku, ze to troche kasy i szukamy czegos w bardziej
    rozsadnej cenie. Ja nie bardzo sie orientuje we wszystkich tajnikach
    tego typu sprzetu. Lazac po roznych sklepach jest tego mnostwo:

    samsung,
    prestigio
    tracer
    yarvik
    assus
    no i iPad.

    mysle, "rze" powinien spelniac nastepujace kryteria:

    ekran 7" (multi touch)
    zasilanie/ladowanie na zwykla wtyczke
    zlacze USB (duze aby bezposrednio podpiac np. pendrive) - od biedy
    miniUSB + tania przejsciowka
    wbudowany mikrofon/glosnik
    gniado na sluchawki z mikrofonem
    wifi g/n (+ a/n)

    ew. podlaczana klawiatura na kabelku (lub Bluetooth)

    gps i modem 3G (od biedy podlaczany po USB do duzego gniazda)

    kamera z przodu (i od tylu aby pstryknac fotke, nagrac kawalek filmu)
    obsluga duzych pendrive'ow i kart pamieci (16GB w gore)

    "acelerometry" do gier

    temat procesora jest mi nieznany i jego szybkosci
    Android 4.0+
    support z upgrade'ami (aby nie bylo, ze wyprodukuja i zapomna)

    Czy nie za duzo wymagam, a moze one to juz wszystko maja?

    Pomozcie cos wybrac? A moze ten Samsung tego wszystkiego nie ma?

  • 2. Data: 2012-11-19 09:25:48
    Temat: Re: tablet w cenie < Samsung Galaxy 2 7"
    Od: s...@z...pl

    z pewych rzeczy oczywiscie moge zrezygnowac

    np. z modemu 3G, wifi n (n/g n/a), pewnie gps po bluetooth mozna
    podlaczyc (jakby byla potrzeba), kamera z tylu.

    najbardziej mi nieznane sa te "acelerometry"

  • 3. Data: 2012-11-19 09:55:15
    Od: Jingiel <x...@x...xx>

    W dniu 2012-11-19 09:25, s...@z...pl pisze:
    > z pewych rzeczy oczywiscie moge zrezygnowac
    >
    > np. z modemu 3G, wifi n (n/g n/a), pewnie gps po bluetooth mozna
    > podlaczyc (jakby byla potrzeba), kamera z tylu.
    >
    > najbardziej mi nieznane sa te "acelerometry"

    Zerknij na allegro na Ainol Aurora II. Nie wiem czy ci spasuje, ale
    sporo ludzi chwali.

    --

    Jingiel

  • 4. Data: 2012-11-19 11:28:26
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-11-19, o godz. 09:21:44
    s...@z...pl napisał(a):

    > ekran 7" (multi touch)

    Większość tanich tabletów odpada. Mają zwykle ekrany pojemnościowe z
    którym to średnio działa nawet jeśli jest wspierane.

    > zasilanie/ladowanie na zwykla wtyczke

    ??? Zwykle jest albo ładowarka sieciowa albo kabelek USB. Nawet jak w
    komplecie nie ma ładowarki USB to jest to koszt kilku złotych.

    > zlacze USB (duze aby bezposrednio podpiac np. pendrive) - od biedy
    > miniUSB + tania przejsciowka

    Ale po co? Tzn. USB host jest przydatny jak chce się trzymać coś na
    pendrive (o dysku zapomnij - nie ta wydajność prądowa) i wrzucić na
    tablet ale mimo intensywnego użytkowania różnych urządzeń przenośnych od
    wielu lat raczej tego nie wykorzystuję. Jako pamięć zewnętrzna
    zdecydowanie lepiej sprawują się karty - zwykle microSD.

    > wbudowany mikrofon/glosnik

    Chyba większość ma.

    > gniado na sluchawki z mikrofonem

    jw.

    > wifi g/n (+ a/n)

    Zwykle g. n rzadziej. a - rzadko. Chyba Kindle Fire ma takowe.

    > ew. podlaczana klawiatura na kabelku (lub Bluetooth)

    Raczej po BT bym sugerował. Kabelkowa jest zwykle dedykowana do
    określonego modelu.

    > gps i modem 3G (od biedy podlaczany po USB do duzego gniazda)

    GPS jest często. modem 3G - raczej w droższych modelach. Jak dla mnie
    dołączanie czegoś na kabelkach/przejściówkach zabija ideę tabletu czyli
    jego wygodę. Pomijając już to że najczęściej takie tablety współpracują
    tylko z określonymi modemami.

    > kamera z przodu (i od tylu aby pstryknac fotke, nagrac kawalek filmu)
    > obsluga duzych pendrive'ow i kart pamieci (16GB w gore)

    Tanie tablety często mają tylko jedna kamerkę i to nie najlepszą. Karty
    pamięci jeśli złącze jest SDHC (a SD się nei spotyka od lat) to kwestia
    tylko wielkości karty.

    > "acelerometry" do gier

    To ma większość - i nie tylko do gier się przydaje.

    > temat procesora jest mi nieznany i jego szybkosci
    > Android 4.0+
    > support z upgrade'ami (aby nie bylo, ze wyprodukuja i zapomna)

    Tu jest baaardzo różnie i często wbrew deklaracjom producentów zostaje
    się na lodzie. Ale wsparcie społecznościowe jest zwykle dobre i o ile
    urządzenie udźwignie nowy system to nei jest to duży problem.

    > Czy nie za duzo wymagam, a moze one to juz wszystko maja?

    Zwróć uwagę na nakładki na system - wiele tanich tabletów to goły
    Android który nie za bardzo może przypaść do gustu. Zwróć też uwagę czy
    wybrany model ma pełny dostęp do sklepu Google Play bo często trzeba
    kombinować by to mieć.

    > Pomozcie cos wybrac? A moze ten Samsung tego wszystkiego nie ma?

    A na początek - zastanów się ile chcesz wydać kasy? To zawęzi listę
    dostępnych opcji. Acha - i najtańsze tablety wydajnościowo raczej do
    grania się nie nadają.

    Zdrówko

  • 5. Data: 2012-11-19 11:46:21
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    s...@z...pl nabazgral(a):

    > Pomozcie cos wybrac? A moze ten Samsung tego wszystkiego nie ma?

    Samsung albo Nexus od Googla.

    Przykladowa aukcja:
    http://allegro.pl/tablet-asus-google-nexus-7-tegra-3
    -16gb-gps-ips-pl-i2737279316.html

    Co do Samsunga to sa dwie wersje z 3G albo bez 3G, zalezy na czym komu
    zalezy, jak na mobilnym necie to z 3G jak tylko tablet to bez za to cena
    sporo mniejsza bo 3G niestety poprzez dodatkowe certyfikaty i oplaty
    licencyjne kosztuje sporo wiecej.

    --
    www.bezwypadkowy.net - Sprawdz historie auta i zobacz czy nie bylo wrakiem.
    www.automo.pl - Sprawdz VIN, wyposazenie, przebieg, historie wypadkowa.

  • 6. Data: 2012-11-19 12:30:34
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 19.11.2012 11:28, Maciek Babcia Dobosz pisze:

    > Większość tanich tabletów odpada. Mają zwykle ekrany pojemnościowe z
    > którym to średnio działa nawet jeśli jest wspierane.
    że co proszę? działa 5cio dotyk nawet na tych z biedronki.

    > Ale po co? Tzn. USB host jest przydatny jak chce się trzymać coś na
    > pendrive (o dysku zapomnij - nie ta wydajność prądowa) i wrzucić na
    znowu gadasz głupoty. host usb musi być! ktoś mu przyniesie pendriva z
    filmem i co? do peceta? jaja jakieś.

    > jw.
    tylko że bez mikrofonu, znaczy jack3.5mm 3 sekcje

    > Raczej po BT bym sugerował. Kabelkowa jest zwykle dedykowana do
    > określonego modelu.
    Bluettoth - rosną koszty przydatność w erze wifi - minimalna.

    to może być zaleta, bo modemy gsm marnie działają w średnim zasiegu
    sieci. gadać się przez telefon da, ale "netować" już niebardzo. w
    przypadku modemu na kableku można go przykleić do okna. sprawdzone -
    działa dobrze.

    > A na początek - zastanów się ile chcesz wydać kasy? To zawęzi listę
    ja mam tableta 10 cali, takiego porównywalnego z biedronką, za 350zł.
    działa wszystko wyśmienicie, death trigger jest na przełomie
    grywalności, podobnie było na desirez. problem jest taki, ze na wszystko
    trzeba wieki czekać...... (w porównaniu do SGS2, abo S/E arc)

    Weź coś co ma 2 rdzenie, i dobry ekran, a przy tym najniższą cene.
    Zastanów się czy 7 cali to nie za mało.

    ToMasz

  • 7. Data: 2012-11-19 13:52:34
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-11-19, o godz. 12:30:34
    ToMasz <n...@n...neostrada.pl> napisał(a):

    > że co proszę? działa 5cio dotyk nawet na tych z biedronki.

    Pobawiłem się tym dłużej - z Carrefour-a akurat. I dla mnie to
    nieudolna kopia.

    > Bluettoth - rosną koszty przydatność w erze wifi - minimalna.

    Akurat nie za bardzo - dedykowana klawiaturka swoje lubi kosztować.

> [...]
    > sieci. gadać się przez telefon da, ale "netować" już niebardzo. w
    > przypadku modemu na kableku można go przykleić do okna. sprawdzone

    I mamy choinkę na delikatnych gniazdach. Kiedyś też myślałem że jak GPS
    będzie na kabelku to co mi to szkodzi. Po 10-20-100 razie doszedłem do
    wniosku że jednak jakoś wygodniej działa wbudowany. Inna sprawa że w
    przypadku netu najczęściej po WiFi działam.

> [...]
    > grywalności, podobnie było na desirez. problem jest taki, ze na
    > wszystko trzeba wieki czekać...... (w porównaniu do SGS2, abo S/E arc)

    Mam pierwszego Galaxy Taba i iPada2. Do tego dość często różne tablety
    sobie testuję. I jednak uważam że lepiej coś solidniejszego a nie
    najtańsze.

    > Weź coś co ma 2 rdzenie, i dobry ekran, a przy tym najniższą cene.
    > Zastanów się czy 7 cali to nie za mało.

    7 cali jeszcze fajnie leży w dłoni i da radę nim posługiwać się w
    pionie jak dużym telefonem. Większymi już nie za bardzo.

    Zdrówko

  • 8. Data: 2012-11-19 14:39:37
    Od: Trybun <r...@y...com>

    W dniu 2012-11-19 09:21, s...@z...pl pisze:
> [...]
    >
    > Czy nie za duzo wymagam, a moze one to juz wszystko maja?
    >
    > Pomozcie cos wybrac? A moze ten Samsung tego wszystkiego nie ma?

    Modelu nie polecę, ale jeżeli chodzi o sprzęt dla 12 latka to modem 3G i
    moduł GSM można sobie śmiało darować. W praktyce i tak tego nie będzie
    używał do telefonowania, a na dodatek koszt takiego gadżetu niemały.

  • 9. Data: 2012-11-19 16:05:19
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 19.11.2012 s...@z...pl <s...@z...pl> napisał/a:
    > Czesc,
    >
    > mlody 12lat sie uparl, ze chce wydac swoje uciulanie pieniadze i
    > kupic sobie tableta (aby rozerwac generalnie).

    I słusznie w sam raz zabawka.

> [...]
    > rozsadnej cenie. Ja nie bardzo sie orientuje we wszystkich tajnikach
    > tego typu sprzetu. Lazac po roznych sklepach jest tego mnostwo:

    <ciach>
    Napiszę co mam i co o tym sądzę, w dość podobnym zastosowaniu.

    Mam Aurorę 2, jest dość dobra dla dzieciaków. Ćwiczyłem też inne.
    Tabletu używa dziecko, lub ja z nimi. W aucie jeździ z tyłu, lub pod
    sufitem.
    Nie ma GPS, nie używam na nim nawigacji. GPS przydałby się do programów
    typu SkyMap itp.
    Nie ma BT, zdarzało mi się podłączać adapter BT. Dopłaciłbym za BT,
    do podłączenia audio w aucie bez kabla i słuchawek bez kabla.
    Nie ma modemu 3G, mam modem USB i WiFi. Zdarza się korzystać z tego
    drugiego. Ale nie dopłaciłbym za wbudowany modem, ten WiFi jest
    wygodniejszy.
    Ma tylko kamerkę do wideo rozmów, drugiej nie brakuje, raczej nie
    robiłbym tym zdjęć.

    Ma ekran 7" 1024x600 IPS, jak dla mnie to minimum, takie z 800x480,
    nadają się tylko do gier i średnio do filmów. Zwykle mają słabej
    jakości LCD i czytać się nie da, filmy/zdjęcia wyglądają słabo,
    grać się da, ale bez entuzjazmu. Nie wiem czy dopłaciłbym za 1280x720,
    na pewno bym się zastanawiał. Za IPS warto dopłacić.

    Ma 1GB RAM (to minimum) i 16GB + MicroSD (wsadzone 32GB), i czasem
    brakuje miejsca.

    Ale największą jego zaletą jest to że ktoś robi na niego aktualnego CM.
    <http://www.slatedroid.com/topic/38259-rom-cyanogenm
    od-10-for-aurora-
    iiupdated2012-11-17/>
    Bez tego, byłby to kolejny elektroniczny złom ze wschodu, niezdatny do
    użytku.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 10. Data: 2012-11-19 22:41:12
    Od: sunwick <s...@W...op.pl>

    modem 3g - to najwiekszy problem...
    nic lepszego niz samsung owy nie znajdziejsz!
    sa jakies goclevery i inne z modemem 3g ale parametry maja nieciekawe
    i jakos wykonania kiepska - goclever prawie kazdy laduje w serwisie...

    wiec jesli zrezygnujesz z modemu 3g na rzecz zewnetrznego modemu albo
    tylko wifi to inna bajka/wtedy wybor jest o niebo lepszy