  • Data: 2017-06-21 17:55:01
    Temat: Re: takie tam o samochodach elektrycznych
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

    Am 21.06.2017 um 11:41 schrieb J.F.:
    > Użytkownik "ToMasz" napisał w wiadomości grup
    >
    > W Norwegii cena juz nie jest taka zajebista.
    > Ale to glownie z powodu ok 200% podatku na samochody spalinowe :-)

    > W Tesli byly 18650. Ale to raczej kwestia wyboru - takie byly masowo
    > produkowane, najlatwniej i najtaniej bylo im z takich poskladac baterie.

    To, że są w formie walca to też nie przypadek, bo baterie Tesli są
    chłodzone, o ile się nie mylę, to cieczą. W każdym razie opatentowali te
    baterie, też geometria połączeń jest ważna, by nie było jakichś
    lokalnych przegrzań.
    Moja bateryjka do roweru ma 500Wh/36V, czyli jakieś 14Ah, ale parę kilo
    też waży.

    Waldek