    From: bartekltg <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: takie tam o samochodach elektrycznych
    Date: Thu, 22 Jun 2017 19:36:34 +0200

    On 22.06.2017 11:48, Waldemar wrote:

    > W samochodach elektrycznych jest wielki problem co się stanie w razie
    > słuczaju. Bateria musi być w bezpiecznym miejscu i w przypadku wypadku
    > znosić wielkie przyspieszenia. Benzyna jak się rozleje, to się na ogół
    > nie zapali, ropa jeszcze mniej prawdopodobne. A jak już, to energia
    > zawarta w paliwie "rozładowywuje się" przey kilka-kilkanaście minut.
    > Akumulator też gdzieś energię musi stracić, lit pali się na powietrzu
    > bez pomocy zapalnika. Takie baterie potrafią zrobić niezłe jebut.
    > W pracy "udało mi się" naciąć skalpelem ogniwo LiIon. Fajnie się
> [...]

    No to można mieć "bombę" albo pól tony kwasu. I to i to nie zachęca:)
    Chwilowo wolałbym jednak bombę (mniejsza masza, lepsze osiagi),
    a jakieś testy zderzeniowym tym autkom robili. Baterie są dość mocno
    osłonięte (ale obstawiam, że zgniecenia pomiędzy dwoma tirami nie
    wytrzymają).

    kiedyś modny był inny kierunek: wodór i ogniwa paliwowe.
    Ale wodór się kiepsko przechowuje, elektroliza/ogniwo
    ma jadnak mniejszą sprawdnosć niż ładowanie baterii
    (jestem prawie pewien:), a nawiązując do względnego
    bezpieczeństwa benzyny, to wodór nie tylko się pali,
    ale i wybucha po zmieszaniu z powietrzem;] A sam
    płomień jest bardzo nieprzyjemny, bo ciężko go zauważyć.

    Dobrego rozwiązania nie widzę, może jednak to z Li-ion
    jest "wystarczająco dobre".

    O, kiedyś próbowano, a obecnie jakeiś prototypy dalje się majstruje,
    autek na... koło zamachowe. Ale to też w razie uszkodzenia energię
    oddaje gwałtownie ;-)

    pzdr
    bartekltg