eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikatakie tam o samochodach elektrycznych › Re: takie tam o samochodach elektrycznych
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!border1.nntp.ams1.giganew
    s.com!nntp.giganews.com!buffer1.nntp.ams1.giganews.com!nntp.brightview.co.uk!ne
    ws.brightview.co.uk.POSTED!not-for-mail
    NNTP-Posting-Date: Thu, 22 Jun 2017 13:05:40 -0500
    Subject: Re: takie tam o samochodach elektrycznych
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    References: <oibqmh$88s$1@dont-email.me> <oiccht$uu$1@node2.news.atman.pl>
    <oid2fe$mac$1@dont-email.me>
    From: el_es <e...@n...poczta.no-spam.onet.nospam.pl>
    Date: Thu, 22 Jun 2017 19:05:41 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.2.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <oid2fe$mac$1@dont-email.me>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Language: en-GB
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Message-ID: <J...@b...co.uk>
    Lines: 49
    X-Usenet-Provider: http://www.giganews.com
    X-Trace: sv3-ikfMiccZdW5CsiRUtghRR23h7qn+6CN9QuwcXADn59Ubxlmy9zXYdxOLbkGt8SO9Vt+9Ehhp
    M5gp07a!gL7DivAu6rHJmcsHrFE2CpOVYfYxkO9qM0dITj9qj+Hrs6mDNdeOM/zISbhkyknCflu3
    ydnf01YG!vjbSjF94azpiG6Wa6Z0Q8a0Qag==
    X-Abuse-and-DMCA-Info: Otherwise we will be unable to process your complaint properly
    X-Abuse-and-DMCA-Info: Otherwise we will be unable to process your complaint properly
    X-Postfilter: 1.3.40
    X-Original-Bytes: 3121
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:719503
    [ ukryj nagłówki ]

    On 21-Jun-17 07:11, ToMasz wrote:
    >
    >> Problem z ogniwami paliwowymi jak dotąd to zaporowo wysoka cena
    > akurat na rynek polski, można by zaprojektować (przeprojektować) silnik
    > który działałby tylko i wyłącznie na lpg. cena silnika ta sama, ale za
    > to odpadają koszty urządzeń oczyszczających spaliny.
    >
    > jak to mówi jeden youtuber Lepszy Power Gamoniu :)
    >
    > ToMasz
    >

    Hmm, nie chcialbym podejrzen rzucac w ciemno, ale to plus delikatne
    aluzje do wybuchajacych baterii w root poscie...

    co poniektorzy na tmc albo r/teslamotors juz rzuciliby 'a ile ci BIG OIL
    placi'.. ;)

    a tak poza tym.

    Tesla stosuje LiIon NCA albo NMC.

    Tesla stosuje wielo-rownolegle polaczone walcowe, bo latwiej puscic
    chlodzenie na okolo (no i powierzchnia walca do objetosci). Co ma
    znaczenie, gdyz rzeczone NCA w tej gestosci energii, ma tendencje do
    uciekania termicznego jak sie przegrzeje. A mrozenia tez nie lubi, wiec
    Tesla stosuje instalacje chlodzaco-grzewcze zeby utrzymywac temperature
    cel w zakresie 10-40 [pi*oko nie pamietam dokladnie] deg C. Ma znaczenie
    przy np ladowaniu pakietu z super-chargers(tm) ktore typowo pakuja
    70-90kW @400V DC a max podobno 120-145kW DC.

    Jak chcesz budowac cos tesla-style, to tez zastosowalbym walce, ale
    NiFePo (ostatnio wyguglalem ten sam format 18650 ktore wytrzymuja do
    30C / 10C na ogniwo.) Problem jest ze sa 5x drozsze od NCA. Nie wiem
    jakiego chlodzenia/podgrzewania to wymaga.
    Ale za to nie wybuchaja ani sie nie zapalaja i BMS jest prostszy do
    zbudowania.

    Ogniwa paliwowe nadal produkuja CO2. Zycze szczescia w kontrolowaniu
    tego, co jeszcze moga emitowac.

    Moje ?0.02p.

    -L.

    --
    Poza tym, juz zupelnie offtopic, Tesla jest w tej chwili dostepna
    glownie dla ludzi ktorzy: I maja kase jak na MB S class albo BMW 7 (!),
    I nie maja w d. srodowiska lub w ogole nie sa skonczonymi d.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: