  • 11. Data: 2017-08-10 16:56:41
    Temat: Re: temperatura topnienia szkła
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-08-09 o 11:13, Konrad Anikiel pisze:

    > Nie.

    Ale palące się drobiny metalu mogą się wtopić się w szkło.

  • 12. Data: 2017-08-10 17:06:01
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 10 sierpnia 2017 23:56:37 UTC+9 użytkownik t-1 napisał:

    > Ale palące się drobiny metalu mogą się wtopić się w szkło.

    Lokalnie może zmięknąć do takiego stopnia że się przylepi jakiś fragment, ale
    'roztopieniem' tego nie nazwę.

  • 13. Data: 2017-08-10 17:36:33
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-08-10 o 17:06, Konrad Anikiel pisze:

    > Lokalnie może zmięknąć do takiego stopnia że się przylepi jakiś fragment, ale
    'roztopieniem' tego nie nazwę.

    I po 4 m są już "zimne".

    Robert

  • 14. Data: 2017-08-11 02:02:37
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 10 sierpnia 2017 17:36:30 UTC+2 użytkownik Robert Wańkowski napisał:

    > I po 4 m są już "zimne".

    Zasadniczo tak, ale można się spierać, bo wszystko zależy od tego co się szlifuje,
    czym, jak dużą tarczą, jak mocną szlifierką. Mam taką maszynę na tarczę 250mm, mocy
    nie pamiętam, ale ciężkie to, silnik jebitny. Od cięcia betonu ściana na drugim końcu
    dużego pokoju była podziurawiona maleńkimi wgłębieniami, a przecież diament wyrzuca
    super drobny pył, powinien zatrzymać się w powietrzu. Myślę że gdybym przejechał
    grubym papierem po twardej stali, np pręcie zbrojeniowym, to spokojne sypnęłoby
    iskrami na kilka metrów.

  • 15. Data: 2017-08-11 08:24:21
    Od: d...@g...com

    W dniu piątek, 11 sierpnia 2017 02:02:38 UTC+2 użytkownik Konrad Anikiel napisał:
> [...]
    Chyba każdy kiedyś stał za kimś kto tnie/szlifuje stal szlifierką. Iskry dolatują,
    może nawet 1/1000 przytopi lekko ubranie (jak się stoi w odl. 2m) ale po 4m mają
    pewnie max 300*C
    Poza tym, nawet gdyby te iskry po 4m dolatywały do szkła jeszcze gorące, to szkło ma
    swoją pojemność i przewodność cieplną. Ile musiałoby na 1s tych iskier spadać, żeby
    rozgrzać chociaż powierzchnię szkła do temperatury mięknienia...