    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: test w czasie zatrudniania pracownika
    Date: Thu, 1 Feb 2018 21:59:47 +0100

    W dniu 2018-02-01 o 17:20, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Michał Jankowski"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > O ile pamietam stare czasy, to niby zwyczajowe i nieznaczace, ale
    > urzednikom sie zdarzalo kwestionowac, gdy nie bylo jasnej wykladni.
    > Pol biedy jesli "mysmy panu przydzielili 123-45-67-890, a nie
    > 123-456-78-90", bo to jakas podstawe jakby ma, gorzej gdy kwestionowano
    > cudze dokumenty.
    > (...)
    Teraz już to nie ma znaczenia.
    Ale pierwszą legitymację fiskalną miałem wydaną w 1993 roku. Nieco
    później zmieniły się przepisy - np. na fakturze dane nabywcy musiały być
    dokładnie takie, jak w rejestrze (lub sądzie) z dokładnością do kropek
    czy przecinków oraz spacji.
    Podobnie, gdzieniegdzie była wymagalność wpisywania "prawidłowych" (wg
    urzędnika) nip-ów.
    Natomiast podział na nipy 3-3-2-2 (osoby prowadzące działalność) i
    3-2-2-3 (od spółek w górę) nadal jest utrzymywany, ale dla programów,
    które znam nie ma znaczenia, czy nip wpisuje się z kreskami w dowolnym
    układzie, czy bez kresek. Dane z baz internetowych są zasysane, szukanie
    czy filtrowanie też działa prawidłowo. Na niektórych formularzach
    urzędowych nie ma miejsca na kreski, wpisuje się same cyfry.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam