  • 1. Data: 2018-01-24 23:21:06
    Temat: test w czasie zatrudniania pracownika
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Pracodawcy na tej grupie - czy zatrudniając technika elektronika
    przewidujecie w czasie tego procesu jakies testy?
    Coś żeby nie zatrudnić kogoś, kto ładnie mówi ale nie zna prawa Ohma?

    Podzielcie sie proszę takim testem jeśli coś fajnego macie...

  • 2. Data: 2018-01-25 10:13:59
    Temat: Re: test w czasie zatrudniania pracownika
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 24 Jan 2018 22:21:06 -0000 (UTC), Pszemol
    <P...@P...com> wrote:
    > Coś żeby nie zatrudnić kogoś, kto ładnie mówi ale nie zna prawa
    > Ohma?

    Dyplom mgr inżyniera elektronika raczej zmniejsza to ryzyko na etapie
    wstępnej rekrutacji.

    --
    Marek

  • 3. Data: 2018-01-25 10:59:07
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Marek <f...@f...com> wrote:

    > Dyplom mgr inżyniera elektronika raczej zmniejsza to ryzyko na etapie
    > wstępnej rekrutacji.

    I wyklucza osoby, które są zdolne i kompetentne, ale z różnych powodów nie
    skończyły studiów.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 4. Data: 2018-01-25 11:18:05
    Od: denat 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    teeee, a co to jest to?
    https://www.rzetelny-pracownik.pl/
    ma Ktoś tam konto?

  • 5. Data: 2018-01-25 12:41:16
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-01-24 o 23:21, Pszemol pisze:
> [...]
    > Coś żeby nie zatrudnić kogoś, kto ładnie mówi ale nie zna prawa Ohma?
    >
    > Podzielcie sie proszę takim testem jeśli coś fajnego macie...

    Nigdy nie zatrudnialiśmy technika elektronika. Gdybyśmy jednak szukali
    to ja bym szukał kogoś, dla kogo elektronika to nie tylko na siłę
    wyuczony zawód, ale pasja.
    Pytanie co sam dotychczas zrobił (niech przyniesie, pokaże) według mnie
    dużo wyjaśni. Ale to nie może być kryterium wykluczające, aby nie
    przegapić kogoś, kto faktycznie jest dobry, choć nigdy nie czuł potrzeby
    pobawienia się lutownicą.

    Nie rozumiem pojęcia ładnie mówi. Jak zapytasz o dobranie R do LEDa to
    nie da się ładnie mówić nie znając prawa Oma.

    Szukaliśmy kiedyś elektronika po studiach. Przyszedł taki, co po
    pierwsze uważał, że po licencjacie już się jest po studiach, a po drugie
    na pytanie co praktycznie sam zrobił miał tylko jedną odpowiedź:
    "Zrobiłem kiedyś zasilacz z mostkiem Gretza." Dokładnie tak się wyrażał
    - nic, że regulowany, stabilizowany, niestabilizowany, do czego. Jedynym
    istotnym parametrem zasilacza było, że jest z mostkiem Gretza.
    P.G.

  • 6. Data: 2018-01-25 12:44:07
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Wed, 24 Jan 2018 22:21:06 +0000, Pszemol wrote:
    > Pracodawcy na tej grupie - czy zatrudniając technika elektronika
    > przewidujecie w czasie tego procesu jakies testy?
    > Coś żeby nie zatrudnić kogoś, kto ładnie mówi ale nie zna prawa Ohma?

    W kwestii tematu 'elektroniki' nie pomogę, powiem tylko że gdy zatrudniam
    pracowników (programowanie), to pierwszym i najistotniejszym etapem jest
    test. Kandydat dostaje login na platformę egzaminacyjną, wypełnia w
    ograniczonym czasie test, i na tej podstawie następuje przesiew. Top 3
    przychodzą na rozmowę. Przy czym rozmowa sprowadza się tylko do
    sprawdzenia czy kandydat nie jest jakimś świrem.

    Ktoś tu sugerował nabór na podstawie dyplomu - tego nie praktykuję, bo
    dyplom do niczego mi nie jest potrzebny, a w wielu wypadkach nic nie
    znaczy. Sam żadnego dyplomu nie mam, a nie chciałbym skreślać samego
    siebie gdybym sam do siebie przyszedł na rozmowę.

    Mateusz

  • 7. Data: 2018-01-25 13:23:53
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-01-25 o 10:13, Marek pisze:

    > Dyplom mgr inżyniera elektronika raczej zmniejsza to ryzyko na etapie
    > wstępnej rekrutacji.

    W czasie rekrutacji "technika elektronika".
    Wiecznie żywy kretynizm w stylu szukamy kandydata na dyrektora,
    ma mieć wyższe studia, dziesięć lat doświadczenia na stanowisku
    dyrektora i wiek nie wyższy niż trzydzieści lat. :-)

    A dla wątkotwórcy: dosyć popularne jest sprawdzanie umiejętności
    kandydata. Żadem problem posadzić przy stole dać sprzęt, kilka części,
    płytkę, schemat i poprosić o polutowanie całości.
    Po tym jak to zrobię odcedzisz znawców teoretyków.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2018-01-25 13:35:49
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam Wysocki napisał:

    > I wyklucza osoby, które są zdolne i kompetentne, ale z różnych
    > powodów nie skończyły studiów.

    Można nawet założyć, że ryzyko się zwiększa. Jeśli ktoś ma dyplom
    magistra inżyniera i aplikuje na stanowisko technika, to jest
    spore prawdopodobieństwo, że nieudacznik.

    --
    Jarek

  • 9. Data: 2018-01-25 13:38:21
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    W dniu 2018-01-25 o 12:41, Piotr Gałka pisze:
    > Jedynym istotnym parametrem zasilacza było, że jest z mostkiem Gretza.

    No to trzeba go było poprawić, że jeśli już Gretza, to Graetza, a
    właściwie Karola Pollaka - wielkiego polskiego wynalazcy.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 10. Data: 2018-01-25 13:44:53
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-01-25 o 13:38, Pawel "O'Pajak" pisze:
    > Powitanko,

    > No to trzeba go było poprawić, że jeśli już Gretza, to Graetza, a
    > właściwie Karola Pollaka - wielkiego polskiego wynalazcy.

    Rozmowa była ustna, a teraz pisząc postanowiłem sprawdzić jak się go
    pisze. Wpisałem w Google mostek i zaraz pojawiła się lista do wyboru i
    pierwsze było gretza.
    Dotychczas ten sposób mnie nie zawiódł. Widzę, że nie można poprzestawać
    w tym momencie.
    P.G.