  • Data: 2014-07-23 21:58:21
    Temat: Re: tester do instalacji elektrycznych - gdzie kupic?
    Od: Marek <f...@f...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 23 Jul 2014 20:12:50 +0200, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > Chyba że p.Marek od razu powie w jakim stanie oglądał te
    przejściówki
    > (nie, nie chodzi mi o to, że np. w stanie wskazującym).

    PA, dom na wsi, ale to było 16 lat temu. Taką przejściówkę można też
    było zobaczyć w jednym z odcinków pogromców mitów, gdzie do wanny z
    wodą wrzucali suszarkę i badali jaki prąd przepłynie przez wodę i czy
    będzie wystarczająco duży aby zabić. W jednym etapów testu było
    podłączenie suszarki przez taką różnicówkę wkładaną do kontaktu.
    Myślałem, że tamta widziana w PA była jakimś lokalnym "wynalazkiem",
    a po tym programie się zdziwiłem, bo ich test dla mnie był bez sensu
    zakładając, że różnicowka to podstawa w każdej łazience i wrzucenie
    suszarki od razu ją wywali. Skoro oni użyli różnicowki jako opcja,
    oznacza to że nie jest to u nich standard....albo tv kłamie.

    Różnicowki to ogólnie ciekawy temat - czy człowiek zdąży poczuć
    porażenie zanim ona wyłączy czy jest szybsza od "poczucia" porażenia
    - ktoś testował może na sobie? :)
    Kiedyś grzebałem pod napięciem w otwartym gniazdku i usłyszałem w
    pewnym momencie, że zadziałała ale do końca nie jestem pewien - czy
    wyłączenie spowodowałem przez dotknięcie fazy czy przypadek...

    --
    Marek