    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Sat, 26 Aug 2017 08:00:49 -0700 (PDT)
    <o...@l...harvard.local>
    <X...@1...0.0.1>
    <o...@l...harvard.local>
    <a...@g...com>
    <X...@1...0.0.1>
    <b...@g...com>
    <X...@1...0.0.1>
    <3...@g...com>
    <X...@1...0.0.1>
    <9...@g...com>
    <X...@1...0.0.1>
    Subject: Re: toyota auris hybrid
    From: Iguan_007 <i...@g...com>

    On Sunday, August 27, 2017 at 12:40:47 AM UTC+10, Budzik wrote:

    > Ale to juz wymaga wiekszej ilosci aut.

    Oczywiscie. Na chwile obecna jest to w fazie rozwoju. Ale wyglada na to, ze sie
    przyjmie:
    https://www.theguardian.com/sustainable-business/201
    7/feb/01/peak-car-australias-love-affair-with-owners
    hip-fades-with-rise-of-car-sharing-services

    > Co sie stanie jak sasiad zarezerwuje a ja bede chciał gdzies jechac?

    Mowisz o wlascicielu? To chyba jest banalne do rozwiazania - w systemie wlasciciel
    sam ustali kiedy jego samochod jest dostepny. Taki inny Uber.

    > Ubezpieczenie od kolizji.
    > Zawieszenia czy usmarkana tapicerke ubezpieczyc trudniej.

    Nie wiem jak to dziala, ale pisza ze weryfikuja uzytkownikow. I pewnie podobnie jak w
    Uber, ktos z negatywami wypadnie z systemu. Pisza ze zapewniaja kompleksowe
    ubezpieczenie, cokolwiek to ma znaczyc. Ale z biznesowegu punktu widzenie nie moga
    sobie pozwolic na (nierekompoensowane) niszczenie samochodow - takie cos szybko
    zakonczyloby caly biznes.

    > 6000 dolarów rocznie? O kurde, nie wiedziałem...
    >
    > Musze to przeliczyc.
    > Kilka lat temu kupiłem multiple za około 10.000 liczac razem z założeniem
    > gazu.
    > Od tego czasu w naprawy włożyłem jakies 2500.
    > Mowisz ze powinienem doliczyc do tego jeszcze 24000 dolarów?

    Raczej nie powinienes. Nie pisalem o Polsce bo nawet nie wiem czy tam takie systemy
    dzialaja. Patrzac na ceny wynajmu ktore podalem porownuje je do kosztow posiadania
    samochodu na tym samym rynku. Jak wejda w PL to i pewnie ceny dostosuja do polskich
    warunkow.

    > Tak sobie mysle, ze jak ktos potrzebuje naprawde sporadycznie auto to moze
    > najtaniej wyjdzie uber?

    To zalezy jak dlugo akurat potrzebujesz samochodu. Na godzine moze bedzie taniej, na
    caly dzien juz niekoniecznie.