  • Data: 2004-11-23 12:45:45
    Temat: Re: traceroute
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marek Moskal <m...@i...p-l> wrote:
    > W pewnej mierze ma - nawet w przypadku tranzytu operator powinien MBSZ
    > wycinac na brzegu pakiety z niewlasciwymi adresami zrodlowymi, np. z sieci
    > prywatnych

    I nie można by było dostać icmp z prywatnego linku /30 ;)

    > czy tez z wlasnej sieci operatora (!). Taka odrobina higieny.

    Jestem w stanie sobie wyobrazić taką awarię, że od operatora do tego
    samego operatora idzie przez innego.

    I naprawdę by wystarczyło filtrowanie klientów źródłowych od klientów
    końcowych.

    > PS: dla kompletnosci dyskusji - mechanizm do tego sluzacy na "duzych"
    > routerach nazywa sie "unicast Reverse Path Forwarding check" (uRPF) i jego
    > dwie podstawowe odmiany to tryb "strict" (dla laczy do klientow koncowych,
    > weryfikacja czy adres zrodlowy ma w tablicy routingu trase wskazujaca na
    > interfejs z ktorego taki pakiet przyszedl)

    I uRPF strict będzie szybszy niż ACL? Czy tylko wygodniejszy w konfiguracji?

    > albo "loose" (dla ruchu
    > tranzytowego lub pochodzacego od klientow typu multi-home, weryfikacja czy
    > trasa do adresu zrodlowego w ogole jest w tablicu routingu).

    He he, zrobili w końcu; pamiętam, jak wprowadzili uRPF i popsuli multihoming.

    > Pozwala to "wyczyscic" to, co sie wpuszcza do wlasnego szkieletu.

    Pod warunkiem, że nikt śmieci nie ogłasza -- czyli marne zabezpieczenie. ;p
    Ile to już razy widziałem ogłaszane rfc1918.

    p.

    http://nerdquiz.sgh.waw.pl/ -- polska wersja quizu dla nerdów ;)