    From: "neuron" <n...@n...com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: transmisja RS484
    Date: Thu, 3 Dec 2009 23:44:42 +0100

    Użytkownik "Darek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hf7s95$jqn$1@news.onet.pl...

    > to prawda

    > mam

    > ok. mierzysz moze stope bledow? Jak to wyglada w praktyce.
    > Jezeli wlaczasz jakies urzadzenie ktore moze siac, czy obserwujesz
    > wzrost stopy bledow (jakie to urzadzenia?)?
    >
    > Jak masz ulozona magistrale danych, rownolegle z energetyka?

    Projektujac halla zalozylem ze ma to byc pewien kompromis pomiedzy systemem
    amatorskim a profesjonalnym.
    Dlatego zastosowalem do lacznosci rs232 z numeracja odbiorcow - jesli
    chcemy podlaczyc tylko 1 procesor to staczy zwykly rs (max232 albo FTDI)
    jesli kilka prockow w przyjaznym srodowisku to 232 z diodami - dziala na
    odcinkach 30-50 m. Oczywiscie mam male tempo transmisji
    i dobra kontrole bledow. W warunkach przemyslowych mozna zastosowac
    konwertery 232/422

    Co do ilosci bledow - nie przekaczaja promila. Ale to nie bledy sa problemem
    o czym niestety wiekszosc z nas zdaje sie zapominac.
    Takie wynalazki jak 485 stosuje sie nie po to aby nie bylo bledow ale po to
    aby nie zniszczyc urzadzen. Problemem nie sa bledy w transmisji wywolane
    przepieciami ale same przepiecia ktore moga zniszczyc uklady - po to jest
    ilinia symetryczna aby zaindukowane napiecia (oczywiscie znacznie
    upraszczam) znosily same siebie a nie plynely przez laczone urzadzenia.
    Jesli nie bedziesz szalal z transmija (ja mam 9600) to sie nie martw o
    zaklucenia - starczy nadmiarowosc informacji i kontrola crc - martw sie
    kolego o przepieca bo to jest problem, choc w warunkach lekko przemyslowych
    nawet typowa aplikacja 485 powinna zalatwic sprawe na 99,99%

    wojtek

    www.neuron.com.pl
    CMMS Maszyna
    Golem OEE SuperVisor