    Subject: Re: tv sat bez opłat
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    From: z <...@...pl>
    Date: Sat, 19 Nov 2016 22:40:13 +0100

    W dniu 2016-11-19 o 22:21, Krycha pisze:
    > Czy posiadanie anteny satelitarnej oraz telewizora z tunerami DVB T i S
    > pozwoli mi na odbieranie programów telewizji Polskiej, jak TV1 i inne,
    > które odbiera się z anteny naziemnej?
    > Skoro płace abonament radiowo telewizyjny, to wydaje mi się, że nie jest
    > ważne jaką anteną te programy odbieram.
    > Zdaje się, że uprzywilejowane w dostępie niekodowanym są: INFO, TRWAM i
    > Polonia.

    Abonament płacisz za sam fakt posiadania odbiornika. I uwaga
    odbiornikiem może być tuner tv satelitarnej jeśli będzie podpięty do
    projektora czy komputera.
    Dawno nie patrzyłem co tam na satelitach nadają.
    Chyba nie ma sensu zakładać anteny satelitarnej dla FTA. Po remoncie
    balkonu już chyba nie założę. Tylko DVD-t.
    Ostatnio szukałem meczów ligi mistrzów na niemieckich kanałach :-)

    Z punkt uwidzenia _opłaty audiowizualnej_ czy za coś jeszcze płacisz nie
    ma żadnego znaczenia.

    > Czy gniazdo CI pozwala na korzystanie z odkodowywania programów
    > zakodowanych przez dowolnego dostawcę?

    Karta włożona w CI odkoduje to co dany operator pozwoli.
    Jeszcze taki drobny szczegół. Teraz obowiązuje standard CI+ dlatego
    tv/tuner musi mieć gniazdo CI+