  • 1. Data: 2016-11-19 22:21:51
    Temat: tv sat bez opłat
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    Czy posiadanie anteny satelitarnej oraz telewizora z tunerami DVB T i S
    pozwoli mi na odbieranie programów telewizji Polskiej, jak TV1 i inne,
    które odbiera się z anteny naziemnej?
    Skoro płace abonament radiowo telewizyjny, to wydaje mi się, że nie jest
    ważne jaką anteną te programy odbieram.
    Zdaje się, że uprzywilejowane w dostępie niekodowanym są: INFO, TRWAM i
    Polonia.

    Czy gniazdo CI pozwala na korzystanie z odkodowywania programów
    zakodowanych przez dowolnego dostawcę?

    Pozdrawiam Krycha.

  • 2. Data: 2016-11-19 22:34:39
    Temat: Re: tv sat bez opłat
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 19-11-2016 o 22:21, Krycha pisze:
    > Czy posiadanie anteny satelitarnej oraz telewizora z tunerami DVB T i S
    > pozwoli mi na odbieranie programów telewizji Polskiej, jak TV1 i inne,
    > które odbiera się z anteny naziemnej?

    Nie.

    > Skoro płace abonament radiowo telewizyjny, to wydaje mi się, że nie jest
    > ważne jaką anteną te programy odbieram.

    Ale jest problem żeby nie odbierali tego inni, poza Polską.

    > Zdaje się, że uprzywilejowane w dostępie niekodowanym są: INFO, TRWAM i
    > Polonia.
    >
    > Czy gniazdo CI pozwala na korzystanie z odkodowywania programów
    > zakodowanych przez dowolnego dostawcę?

    Teoretycznie tak.
    Ale dostawca musi udostępnić Ci taką możliwość, więc wszystko zależy od
    sposobu kodowania który używa.
    Są kablówki, które nie mają modułu CI, a karty parują z dekoderem i tam
    nie wykorzystasz CI w telewizorze.

  • 3. Data: 2016-11-19 22:40:13
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-11-19 o 22:21, Krycha pisze:
> [...]
    > ważne jaką anteną te programy odbieram.
    > Zdaje się, że uprzywilejowane w dostępie niekodowanym są: INFO, TRWAM i

    Abonament płacisz za sam fakt posiadania odbiornika. I uwaga
    odbiornikiem może być tuner tv satelitarnej jeśli będzie podpięty do
    projektora czy komputera.
    Dawno nie patrzyłem co tam na satelitach nadają.
    Chyba nie ma sensu zakładać anteny satelitarnej dla FTA. Po remoncie
    balkonu już chyba nie założę. Tylko DVD-t.
    Ostatnio szukałem meczów ligi mistrzów na niemieckich kanałach :-)

    Z punkt uwidzenia _opłaty audiowizualnej_ czy za coś jeszcze płacisz nie
    ma żadnego znaczenia.

    > Czy gniazdo CI pozwala na korzystanie z odkodowywania programów
    > zakodowanych przez dowolnego dostawcę?

    Karta włożona w CI odkoduje to co dany operator pozwoli.
    Jeszcze taki drobny szczegół. Teraz obowiązuje standard CI+ dlatego
    tv/tuner musi mieć gniazdo CI+

  • 4. Data: 2016-11-20 18:33:31
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 19.11.2016 o 22:34, Cavallino pisze:

    > Nie.

    > Ale jest problem żeby nie odbierali tego inni, poza Polską.

    Różne państwa, w tym europejskie, nadają wiele programów niekodowanych i
    jakoś nie boją się, że obywatele innych krajów to ogląda bez opłat. :-).
    A może wprost przeciwnie, po to nie kodują, aby cały świat mógł to oglądać.

    (...)

    Krycha.

  • 5. Data: 2016-11-20 18:39:40
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 19.11.2016 o 22:40, z pisze:

> [...]
    > Chyba nie ma sensu zakładać anteny satelitarnej dla FTA. Po remoncie
    > balkonu już chyba nie założę. Tylko DVD-t.

    W moje sytuacji, od strony dużego pokoju, jest za słaby sygnał telewizji
    naziemnej, za to z satelity jest dobry.

    (...)

    > Karta włożona w CI odkoduje to co dany operator pozwoli.
    > Jeszcze taki drobny szczegół. Teraz obowiązuje standard CI+ dlatego
    > tv/tuner musi mieć gniazdo CI+

    Cenna informacja, sprawdzę, czy ten telewizor, który planuję kupić ma
    gniazdo CI+.

    Krycha.

  • 6. Data: 2016-11-20 18:55:56
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Krycha" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Czy posiadanie anteny satelitarnej oraz telewizora z tunerami DVB T i S
    > pozwoli mi na odbieranie programów telewizji Polskiej, jak TV1 i inne,
    > które odbiera się z anteny naziemnej?

    Tak, pod warunkiem, że wykupisz dostęp do Polstau Cyfrowego albo NC+.

    Tu jest link do kanałów polskojęzycznych niekodowanych:
    https://satmania.com.pl/wykaz_kanalow_satelitarnych_
    -_polskie_programy_niekodowane_(fta),0,92.htm

    http://pl.kingofsat.net/pos-13E-fta_pol.php

    > Skoro płace abonament radiowo telewizyjny, to wydaje mi się, że nie jest
    > ważne jaką anteną te programy odbieram.

    Abonament płacisz za posiadanie TV gotowego do odbioru programów TV. Nie ma
    znaczenia, że oglądasz lub nie.

    > Zdaje się, że uprzywilejowane w dostępie niekodowanym są: INFO, TRWAM i
    > Polonia.

    Nadawcy tych programów płacą właścicielom satelitów za możliwość ich
    nadawania.

    > Czy gniazdo CI pozwala na korzystanie z odkodowywania programów
    > zakodowanych przez dowolnego dostawcę?

    Pod warunkiem, że dostawca udostępnia do zakupu moduły CI+ z kartami.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 7. Data: 2016-11-20 19:15:35
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-11-20 o 18:39, Krycha pisze:
    > Cenna informacja, sprawdzę, czy ten telewizor, który planuję kupić ma
    > gniazdo CI+.

    Nowy pewnie będzie miał.

    Kupowałem nowy model Samsunga na 2016 rok i serwis UPC upierał się że
    nie ma go na liście obsługujących urządzeń. Chcieli mi wcisnąć kolejny
    tuner zewnętrzny za większe pieniądze. Uparłem się, zagroziłem zmianą
    dostawcy i jakoś działa. :-)

    A tak przy okazji.
    Chciałbym żeby tv wyłączał się po jakimś czasie nieużywania pilota jak
    to jest w zwyczaju.
    A tu zonk. Nie ma takiej opcji.
    Wszystkie Samsungi tak mają? Można liczyć na jakąś aktualizację softu?

  • 8. Data: 2016-11-20 19:34:47
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 20.11.2016 o 19:15, z pisze:

> [...]
    > to jest w zwyczaju.
    > A tu zonk. Nie ma takiej opcji.
    > Wszystkie Samsungi tak mają? Można liczyć na jakąś aktualizację softu?
    ja pamiętam tylko sleep-timer. to by można było zrobić inaczej. znaczy
    jeśli czunik IR nie odbierze sygnału przez.... to po tym czasie
    nadajnik ma wysłać przez IR power off. Ile byś był skłonny za taki bajer
    (osobny sprzęt) zapłacić?
    ToMasz

  • 9. Data: 2016-11-20 21:23:35
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

> [...]
    > A może wprost przeciwnie, po to nie kodują, aby cały świat mógł to oglądać.

    To jest kwestia licencji na rozpowszechnianie materiału. Sporo jest na
    rozpowszechnienie tylko w granicach danego państwa. Rosjanie np. mają
    tak samo nazywające się kanały na kraj i na resztę świata różniące się
    treścią - głównie brakiem niektórych audycji w wersji międzynarodowej.

    Piotr

  • 10. Data: 2016-11-20 21:38:35

    W dniu 2016-11-20 o 19:34, ToMasz pisze:
    Ile byś był skłonny za taki bajer
    > (osobny sprzęt) zapłacić?
    > ToMasz

    A dałbym z 50 zł :-)