    From: bartek szurgot <b...@n...spam>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: ukrywanie daty pierwszego uruchomienia - czego szukać?
    Date: Wed, 22 Feb 2012 17:11:40 +0100

    On 02/22/2012 02:07 PM, szyk wrote:
    > Witam
    >
    > Chcę napisać i wydać program typu shareware i potrzebuję wiedzieć czy na
    > systemie był on już uruchomiony i jeśli tak kiedy to było. Więc muszę
    > jakoś ukryć gdzieś tą datę w systemie. Nie wiem nawet co wpisywać w
    > wyszukiwarkę w tym temacie. Interesują mnie systemy Windows i Linux.
    > Domyślam się, że w Windows to najlepiej było by użyć rejestru
    > systemowego, ale nie specjalnie znam się na jego strukturze.
    >
    > dzięki i pozdro
    > Szyk

    witam,

    temat rzeka. można robić wiele rzeczy, szczególnie jeśli możesz założyć
    dostęp do internetu. nie ma oczywiście metody 100% pewnych. jedyne co
    możesz zrobić to utrudnić to na tyle, by stało się to nie opłacalne lub
    zajęło dość czasu, abyś zdążył zarobić na produkcie.

    jest polska książka wprowadzająca w temat - będzie dobra na początek:
    http://helion.pl/ksiazki/bezpieczne-programowanie-ap
    likacje-hakeroodporne-jacek-ross,beprog.htm

    --
    pozdrawiam serdecznie / best regards,
    bartek szurgot