  • 1. Data: 2012-02-22 13:07:02
    Temat: ukrywanie daty pierwszego uruchomienia - czego szukać?
    Od: szyk <s...@o...pl>

    Witam

    Chcę napisać i wydać program typu shareware i potrzebuję wiedzieć czy na
    systemie był on już uruchomiony i jeśli tak kiedy to było. Więc muszę
    jakoś ukryć gdzieś tą datę w systemie. Nie wiem nawet co wpisywać w
    wyszukiwarkę w tym temacie. Interesują mnie systemy Windows i Linux.
    Domyślam się, że w Windows to najlepiej było by użyć rejestru
    systemowego, ale nie specjalnie znam się na jego strukturze.

    dzięki i pozdro
    Szyk

  • 2. Data: 2012-02-22 14:20:12
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    No, a użytkownik może sobie cofnąć zegar ;)

    W programie shareware takie zabezpieczenia są trochę pozbawione sensu, bo bardziej
    zaawansowany użytkownik i tak sobie poradzi. Ale jak już chcesz to w Windowsie dla
    aplikacji jest klucz HKCU/Software lub HKLM/Software. W Linuksie możesz pisać
    praktycznie tylko w katalogu domowym użytkownika.

    AdamK

  • 3. Data: 2012-02-22 14:53:45
    Od: n...@m...invalid

    W dniu 22.02.2012 r. 14:07, szyk pisze:
    > Witam
    >
    > Chcę napisać i wydać program typu shareware i potrzebuję wiedzieć czy na
    > systemie był on już uruchomiony i jeśli tak kiedy to było. Więc muszę
    <rant> Rozważ mniej intruzywny donationware, adware, nagware. </rant>

> [...]
    > Domyślam się, że w Windows to najlepiej było by użyć rejestru
    > systemowego, ale nie specjalnie znam się na jego strukturze.
    Koncepcje: od niewidocznego dla systemu plików znacznika na dysku (wolne
    sektory, przestrzeń zarezerwowana fs), poprzez modyfikację plików
    programu i różne magazyny systemowe (rejestr pod Win32), na
    wykorzystywaniu pamięci nieulotnej platformy (i zewnętrznej) kończąc.
    Słowa kluczowe wyszukiwarki: trial|demo|expiration period protection
    Windows|Linux.

    PS W praktyce nie istnieje program typu standalone, którego nie udało
    lub nie uda się scrackować.

  • 4. Data: 2012-02-22 15:05:00
    Od: n...@m...invalid

    W dniu 22.02.2012 r. 15:20, Adam Klobukowski pisze:
    > W Linuksie możesz pisać praktycznie tylko w
    > katalogu domowym użytkownika.
    I na ogół /tmp, część /var/*.

  • 5. Data: 2012-02-22 15:45:15
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    On Wednesday, 22 February 2012 16:05:00 UTC+1, (unknown) wrote:
    > I na ogół /tmp, część /var/*.

    Ale tam nie ma pewności co się z tym stanie np. podczas restartu.

    AdamK

  • 6. Data: 2012-02-22 15:55:01
    Od: lolo <n...@n...com>

    > Domyślam się, że w Windows to najlepiej było by użyć rejestru
    > systemowego, ale nie specjalnie znam się na jego strukturze.

    to poznasz na tyle by odczytać coś charakterystycznego, np. id dysku z
    czego wygenerujesz jakiś klucz, którego podanie na twojej stronie
    rejestracji wersji demo wygeneruje i odeśle na maila klucz odblokowujący
    podstawowe funkcje dema, oczywiście rejestrujesz ten fakt w bazie ;)

    jak program się spodoba to klient płaci a na tego samego maila, do tego
    samego klucza "sprzętowego" generujesz kod odblokowujący wszystko ... na
    jakiś czas ;P

    oczywiście funkcja sprawdzająca wpisywane klucze powinna być w jakiś
    podstawowy sposób zabezpieczona przed modyfikacją, najlepiej też
    wielokrotnie sprawdzana kilkoma sposobami, z poziomu różnych funkcji i
    co by nie było zbyt prosto to nie reagująca od razu po uruchomieniu :p

    oczywiście wszystko w rozsądnym zakresie by koszt zabezpieczeń nie
    przekroczył potencjalnych strat ;P

  • 7. Data: 2012-02-22 16:11:40
    Od: bartek szurgot <b...@n...spam>

    On 02/22/2012 02:07 PM, szyk wrote:
> [...]
    > Domyślam się, że w Windows to najlepiej było by użyć rejestru
    > systemowego, ale nie specjalnie znam się na jego strukturze.

    witam,

    temat rzeka. można robić wiele rzeczy, szczególnie jeśli możesz założyć
    dostęp do internetu. nie ma oczywiście metody 100% pewnych. jedyne co
    możesz zrobić to utrudnić to na tyle, by stało się to nie opłacalne lub
    zajęło dość czasu, abyś zdążył zarobić na produkcie.

    jest polska książka wprowadzająca w temat - będzie dobra na początek:
    http://helion.pl/ksiazki/bezpieczne-programowanie-ap
    likacje-hakeroodporne-jacek-ross,beprog.htm

    --
    pozdrawiam serdecznie / best regards,
    bartek szurgot

  • 8. Data: 2012-02-22 17:04:39
    Temat: Re: ukrywanie daty pierwszego uruchomienia - czego szuka??
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Wed, 22 Feb 2012 14:07:02 +0100, szyk <s...@o...pl> wrote:

> [...]
    >Domyślam się, że w Windows to najlepiej było by użyć rejestru
    >systemowego, ale nie specjalnie znam się na jego strukturze.

    Przeciez wedle przeciwnikow ACTA wszystko nest nasze, wspolne i
    darmowe. Wiec po co takie sztuczki z ubieglej epoki?...

    A.L.

  • 9. Data: 2012-02-22 17:18:00
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 22.02.2012 18:04, A.L. pisze:

    > Przeciez wedle przeciwnikow ACTA wszystko nest nasze, wspolne i
    > darmowe. Wiec po co takie sztuczki z ubieglej epoki?...
    Odezwał się mądry... Bo teraz to niby można robić co się chce?

    Michoo

  • 10. Data: 2012-02-22 19:50:49
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "A.L." <l...@a...com> napisał w wiadomości grup
    com...
    > Przeciez wedle przeciwnikow ACTA wszystko nest nasze, wspolne i
    > darmowe. Wiec po co takie sztuczki z ubieglej epoki?...

    Przyłączam się - nie ma sensu. Serio. Przeciętnie inteligentny gimbus da
    sobie z tym radę w parę minut: format c: i po ptokach.

    A panu A.L. zwracam uwagę, że jest różnica pomiędzy chęcią mienia wspólnych
    żon (za darmo) i przepisami umożliwiającymi czytanie europejskich patentów
    po to tylko, aby powtórnie patentować zawarty tam dorobek jako antydatowany.
    (O ile się orientuję, to pan A.L. wie jak działa prawo patentowe na tych
    dwóch obszarach? Dla pozostałych wyjaśniam: w EU/PL liczy się data stempla;
    w USA liczy się data "powstania wynalazku" - tj. taka, jaką zgłasza
    patentujący.)