    From: richie <u...@p...wp.pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: upadłość WP
    Date: Thu, 04 Mar 2004 22:41:25 +0100

    On Wed, 03 Mar 2004 14:35:25 +0100, Marcin 'Qrczak' Kowalczyk
    <q...@k...org.pl> wrote:

    >Równie dobrze można by pytać, czy styl ubierania się ma jakiekolwiek
    >znaczenie co do wiarygodności.

    Niezupełnie. Aby analogia była kompletna: w RLu nie mógłbyś się ubrać
    w dresa z paskiem i wmówić wszystkim dookoła że to najnowszy garnitur
    Pierre Cardin :)
    Natomiast twój podpis w usenecie... Grzegorz Brzęczyszczykiewicz to
    oczywista prowokacja, ale co powiesz na Jan Kowalski? Albo Psikuta
    (bez "s")? A jeśli się nadawca tak naprawdę nazywa? Czy podpisujące
    się tak osoby, mimo że działają "zgodnie z zaleceniami" będą dla
    ciebie wystarczająco wiarygodne czy nie?

    >Przecież ważniejsze jest, co człowiek mówi. Nauczyciel, urzędnik czy
    >lekarz mógłby przecież mieć podarte ubranie, agrafkę w uchu i czapkę
    >z daszkiem do tyłu...
    >
    >Na pewno mógłby? Byłby tak samo traktowany?

    Oczywiście że nie... tyle tylko, że jak mówiłem, jest to zupełnie nie
    trafiona analogia.

    >Czy chcesz czy nie, sposób podpisywania się w jakimś stopniu świadczy
    >o człowieku. Jeśli kogoś nie znamy, to to jest elementem uprzedzeń.
    >Człowiek podpisujący się samą ksywą sam się stawia na gorszej pozycji
    >startowej pod względem zaufania z powodu statystycznej korelacji między
    >takim sposobem podpisywania się a byciem niepoważnym. Z mnóstwem
    >wyjątków w obie strony co prawda, ale jednak. Nic na to nie poradzisz.

    Być może, ale staram się wykazać iż takie podejście jest nielogiczne.
    A robienie z niego "żelaznego" punktu netykiety jest nie tylko
    nielogiczne ale wręcz szkodliwe. Bo w ten sposób taka netykieta staje
    się oderwana od rzeczywistości, a nic tak nie prowokuje potencjalnego
    newbie do olania regulaminu jak jego a) brak logiki b) rozdźwięk
    między zapisem a faktycznym wykonywaniem przez innych.

    richie
    --
    Unik jaki zastosował rzadko ogląda się na naszych ringach...
    złapano go dopiero przy szatni, jak odbieral koszulkę.