  • 1. Data: 2004-03-01 19:20:56
    Temat: upadłość WP
    Od: "MadAndy" <n...@s...com>

    Zrodlo: Reuters 2004-03-01 20:06

    Wirtualna Polska złożyła wniosek o upadłość
    WARSZAWA (Reuters) - Zarząd Wirtualnej Polski (WP), firmy zależnej od TP
    Internet, złożył do sądu wniosek o ogłoszenie upadłości, podała
    Telekomunikacja Polska SA, do której należy TP Internet.

    "Powodem złożenia wniosku, wedle oświadczeń członków zarządu Witrualnej
    Polski, jest niewypłacalność spółki począwszy od dnia 14 lutego 2004 roku.
    WP od dawna wykazywała słabe wyniki ekonomiczne (straty), co doprowadziło do
    utraty płynności i zdolności regulowania zobowiązań" - głosi komunikat.

    TPSA dysponuje większościowym pakietem akcji WP. Konflikt z grupą
    akcjonariuszy mniejszościowych kontrolujących 19,5 procent akcji WP, dotyczy
    ceny po jakiej TPSA ma od nich odkupić akcje.

    Dwa lata temu, w szczycie internetowego boomu, TPSA podpisała umowę
    przejęcia kontroli nad Wirtualną z akcjonariuszami mniejszościowymi oraz
    Prokomem Software. Równocześnie zawarła umowę opcji odkupu reszty akcji, na
    którą obecnie powołują się akcjonariusze mniejszościowi.

    Wówczas maksymalna cena odkupu za akcję ustalona została na 66,4 dolara, co
    wycenia portal na 1,1 miliarda złotych. Na taką waluację nie zgadza się
    teraz TPSA, która po krachu dotcomów chce za znacznie mniejsze pieniądze
    wykupić akcje od pozostałych akcjonariuszy WP.

    Prokom już odsprzedał swój pakiet, zgadzając się na 15 dolarów za sztukę, co
    waluuje Wirtualną na poziomie ćwierć miliarda złotych.

    Mniejszościowi - firmy Key7 i GIF, w których udziały ma jeden z założycieli
    portalu oraz londyński fundusz Elliott - nie chcą słyszeć o takiej cenie.

    Jednocześnie spółka z grupy TPSA - TP Internet, która ma około 80 procent
    kapitału WP (co zresztą mniejszościowi kwestionują) nie zgadza się na
    podwyższenie kapitału portalu, czego domagają się mniejszościowi.

    MadAndy

  • 2. Data: 2004-03-01 19:55:38
    Temat: Re: upadłość WP
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>

    MadAndy wrote:
    > Wirtualna Polska złożyła wniosek o upadłość

    I to jest problem polskiego internetu? :o

  • 3. Data: 2004-03-01 22:23:03
    Od: Wojciech Puchar <w...@t...3miasto.net>

> [...]
    > akcjonariuszy mniejszościowych kontrolujących 19,5 procent akcji WP, dotyczy
    > ceny po jakiej TPSA ma od nich odkupić akcje.

    i sposobu prowadzenia interesów kompletnie nieakceptowalny przez
    założycieli WP.

  • 4. Data: 2004-03-01 22:23:15
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@p...onet.pl-----USUN-TO>

    On 1 Mar 2004 19:55:38 GMT I had a dream that Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>
    wrote:
    > I to jest problem polskiego internetu? :o

    Czepiasz się, ten post ma pełna prawa znaleźć się na tej grupie.

  • 5. Data: 2004-03-01 22:27:37
    Od: "mathom" <m...@p...pl>

    > Jednocześnie spółka z grupy TPSA - TP Internet, która ma około 80 procent
    > kapitału WP (co zresztą mniejszościowi kwestionują) nie zgadza się na
    > podwyższenie kapitału portalu, czego domagają się mniejszościowi.

    Wiecie co... odnoszę wrażenie, że *jedynym problemem polskiego internetu*
    jest telekomunikacja polska s.a. ... i tak chyba niestety jest :(

  • 6. Data: 2004-03-01 22:43:50
    Od: Andrzej Nowak <e...@d...art.pl>

    On Mon, 01 Mar 2004 19:55:38 +0000, Dariusz Jaworski wrote:

    > I to jest problem polskiego internetu? :o

    To zdanie pojawia sie ostatnio czesto na grupie - moze by warto
    doprecyzowac jej przeznaczenie jesli czytelnicy czuja sie niepewnie z
    biezacymi tematami?

    <b>Tak, to jest problem polskiego Internetu.</b>

    Pokazuje rodzimy 'krach dotkomu', w polskim Internecie.

    +e

  • 7. Data: 2004-03-01 22:43:52
    Od: "MadAndy" <n...@s...com>

    > Wiecie co... odnoszę wrażenie, że *jedynym problemem polskiego internetu*
    > jest telekomunikacja polska s.a. ... i tak chyba niestety jest :(

    IMO jedynym problemem polskiego Internetu jest... kompletny brak
    zrozumienia(czucia) telekomunikacji i Internetu przez polskich polityków.
    A może to tylko zwykły debilizm tej klasy???
    Ja znam z imienią i nazwiska jednego polityka który "czuje" Internet.
    Jest nim... Waldemar Pawlak ;-)

    MadAndy

  • 8. Data: 2004-03-01 23:36:10
    Od: "Jaroslaw Druzbinski" <comnet@[nospam.]cn.net.pl>

    Uzytkownik: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl> napisal:

    > I to jest problem polskiego internetu? :o

    Owszem nie jest ale może być to problem polskiego Internetu. Wirtualna
    Polska jest jednym z nielicznych i najwiekszych portali w Polsce a nie
    stronami o "dupie marynie". Jej upadłość może nam uświadomić, że polski
    Internet ma jakieś problemy.

    --

    Jaroslaw Druzbinski
    art. 54 Konstytucji RP "Kazdemu zapewnia sie wolnosc wyrazania

  • 9. Data: 2004-03-01 23:39:02
    Od: "Jaroslaw Druzbinski" <comnet@[nospam.]cn.net.pl>

    Uzytkownik: MadAndy <n...@s...com> napisal:

    > MadAndy

    Netykiete znajdziesz tutaj: http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html a
    chodzi mi o to cyt.: "Listy powinny być zawsze podpisywane prawdziwym
    imieniem i nazwiskiem ich autora. Przesyłki anonimowe często traktowane są
    po prostu jako mało poważne, mogą byc także w pewnych okolicznościach
    automatycznie odrzucane"

  • 10. Data: 2004-03-02 00:29:58
    Od: Rafal Maszkowski <r...@i...edu.pl>

    On Mon, 01 Mar 2004 23:43:50 +0100 Andrzej Nowak <e...@d...art.pl>
    wrote:
> [...]
    > biezacymi tematami?

    > <b>Tak, to jest problem polskiego Internetu.</b>
    > Pokazuje rodzimy 'krach dotkomu', w polskim Internecie.

    Jak i całe nadymanie "dotcomu" i potem jego krach - to problem bardziej
    świadomości użytkowników Internetu niż ekonomiczny czy zwłaszcza techniczny.
    Razem z całym zajavianiem, portaleniem multimedialnym i dzienikarskim
    znaczeniem słowa "hacker". W Sieci jest coraz więcej ludzi, którzy więcej
    dowiedzieli się o niej z telewizora albo gazety niż z niej samej i podejście
    dziennikarskie zamazuje im rzeczywistość.

    R.
    --
    Spory w przekładaniu ideału etycznego na procedury praktyczne pociągające za
    sobą wywieranie gwałtu na zaistniałej sytuacji społecznej kończyły się