  • 31. Data: 2017-01-02 11:40:54
    Temat: Re: usb -> rs232
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-01-02 o 11:09, w systemie siła 'PO/EU pisze:
    > o co chodzi z tym zamienionym rx i tx? może dlatego mi nie działa?

    Podobnie jak w ethernecie w kablach ze skrętką (10TX, 100TX 100TX) masz
    przewód "nadający" (TX) i "odbierający" (RX).

    Przewód "nadający" powinien gadać do "odbierającego". Jeśli masz je
    odwrócone (czyli połączont RX do RX oraz TX do TX) to odbiornik nic nie
    otrzyma.

    Były kable null-modem i bywały kable do różnych terminali - np.
    starszych routerów, UPS. Niektóre z nich miały "nie tak jak trzeba"
    podpięte przewody.

    Zobacz sobie choćby tu:

    http://pinouts.ru/SerialPortsCables/Modem9to25_pinou
    t.shtml

    Spróbuj zamienić przewody nr 2 i 3 (dla DB9).
    Nic się nie zepsuje, a może transmisja zaskoczy.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 32. Data: 2017-01-02 12:21:11
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2017-01-02 o 11:40, Adam pisze:

    > Zobacz sobie choćby tu:
    >
    > http://pinouts.ru/SerialPortsCables/Modem9to25_pinou
    t.shtml

    Bardziej odpowiedni pinout jest tutaj:
    http://pinouts.ru/SerialPortsCables/Nullmodem9to9_pi
    nout.shtml

    --
    Irokez

  • 33. Data: 2017-01-02 12:43:10
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 02.01.2017 o 10:11, Marek pisze:

    > to nie ma znaczenia gdyż dopuszczalna dewiacja na USB to 1.5%, więc
    > nadal kwarc do niczego potrzebny.

    To nie ja się chwaliłem że MC ma dłuższego :-P
    A tak serio, to 1,5% dotyczy tylko low speed (1,5Mb), przy 12Mb musisz
    mieć <0,25%. Dlatego synchronizacja SOFem to naprawdę sprytne rozwiązanie.

  • 34. Data: 2017-01-02 12:51:21
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 2 Jan 2017 11:04:41 +0100, Dariusz Dorochowicz
    <dadoro@_wp_._com_> wrote:
    > No to sobie poteoretyzowałeś.
    > A teraz zajrzyj do pdf-a od FT232H albo FT2232 albo 4232. I
    porównaj z
    > FT232R. I najlepiej napisz do FTDI że ten kwarc tam jest
    niepotrzebny i
    > będzie działać bez niego.

    A co mnie obchodzi jakiś ftdi? Teraz mówimy o układach, które się
    obywają kwarcem. Jak ten ftdi nie umie bez kwarca tym gorzej dla
    niego. Użyłem już dziesiątki 26j50 w aplikacjach usb (bez kwarcu) i
    nigdy nie miałem z tego powodu jakichkolwiek problemów.

    --
    Marek

  • 35. Data: 2017-01-02 12:54:01
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 2 Jan 2017 11:40:54 +0100, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:
    > Podobnie jak w ethernecie w kablach ze skrętką (10TX, 100TX 100TX)
    masz
    > przewód "nadający" (TX) i "odbierający" (RX).

    Analogia zbyt dalego posunięta, uart/rs nie ma par linii
    symetrycznych.

    --
    Marek

  • 36. Data: 2017-01-02 13:04:07
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2017-01-02 o 12:51, Marek pisze:
> [...]
    > Użyłem już dziesiątki 26j50 w aplikacjach usb (bez kwarcu) i nigdy nie
    > miałem z tego powodu jakichkolwiek problemów.

    Nie, mówimy o przejściówkach - gotowych konkretnych urządzeniach
    zrobionych w taki a nie inny sposób itd. A że można inaczej - to akurat
    w tym momencie nie ma żadnego znaczenie. Też użyłem pełno FT232R bez
    kwarcu i trochę starszych z kwarcem, ale no jakby to powiedzieć... po
    prostu wiem o czym piszę, a nie wyskakuję jak Filip z tych tam...

    Pozdrawiam

    DD

  • 37. Data: 2017-01-02 13:06:38
    Od: w systemie siła 'PO/EU <N...@g...pl>

    EOT!!!

    sugeruję trzymać się tematu,
    a jak Ktoś chce pogadać o usb to zapraszam usbdp.org

  • 38. Data: 2017-01-02 13:20:15
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-01-02 o 12:54, Marek pisze:
    > masz
    >
    > Analogia zbyt dalego posunięta, uart/rs nie ma par linii symetrycznych.

    Może za bardzo uprościłem.
    Ale odpowiedź była do specyficznego odbiorcy ;)

    Chodziło mi o to, że patch-cordy bywały proste i krosowe. Ale od pewnego
    czasu już nie ma to większego znaczenia po wprowadzeniu auto-mdi/mdx czy
    jak to tam się nazywa.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 39. Data: 2017-01-02 16:35:02
    Od: r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl (astro)

    w systemie siła 'PO/EU wrote:
    > o co chodzi z tym zamienionym rx i tx? może dlatego mi nie działa?

    Piny w nadajniku i odbiorniku pozamieniane sa miejscami. Pin "nadawczy"
    musi sie laczyc z pinem "odbiorczym". Dlatego powstaly kable
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Null_modem
    ktore maja "pokrecone" piny wzgledem siebie.

    Rok temu zrobilem RS-232 na Bluetooth do bezprzewodowego sterowania
    teleskopem.
    http://groups.google.com/d/msg/pl.misc.elektronika/L
    _XheewGDRk/mIhXJWMwFwAJ

    Niestety uzylem plytki MAX3232 z wlutowanym zenskim DB9
    www.aliexpress.com/item/MAX3232-RS232-to-TTL-Serial-
    Port-Converter-Module-DB9-Connector-MAX232/327710135
    20.html
    oraz gender changer przenoszacym piny "na wprost".
    www.aliexpress.com/item/9-Pin-RS-232-DB9-Male-to-Mal
    e-Serial-Cable-Gender-Changer-Coupler-AdapterHot-New
    /32438356256.html
    Przez pare godzin nie dzialalo, a ja nie rozumialem dlaczego.
    Okazalo sie, ze wystarczy samemu zlutowac dwa meskie DB9 z pinami 2 i 3
    (Rx/Tx) podlaczonymi na krzyz. Dla teleskopu wystarcza trzy kable (Rx, Tx,
    GND), ale niektore urzadzenia moga wymagac wiekszej ilosci wyprowadzen z
    RS-232.

    Skladniki RS-232 na Bluetooth:
    przetwornica LM2596 ustawiona na 3.3V
    www.aliexpress.com/item/Free-shipping-2pcs-lot-LM259
    6S-LM2596-LM2596-ADJ-DC-DC-Step-down-module-5V-12V-2
    4V/1966206183.html
    Bluetooth HC-06 lub HC-05 (trzeba skonfigurowac baud rate na zgodny z
    naszym urzadzeniem!)
    plytka MAX3232 z meskim wtykiem DB9
    www.aliexpress.com/item/MAX3232-RS232-to-TTL-Serial-
    Port-Converter-Module-DB9-Connector-MAX232/203854803
    9.html
    W moim egzemplarzu RX z UARTa nalezy podlaczyc do RX na gotowym module z
    MAX3232. Nie na odwrot, jak prawie zawsze sie podlacza.
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info