  • 1. Data: 2011-08-24 13:21:20
    Temat: usterka - nie odbiera
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Ciekawej usterki doswiadczam: ktos do mnie dzwoni, podnosze
    sluchawke, nie odbieram.
    Dzwoniacy slyszy normalny sygnal dzwonienia, ja co chwila turkot,
    jakby te 25Hz.

    Jednoczesnie sam bez problemu dzwonie do innych, neostrada ciagle
    dziala - ki czort ?
    Mozliwe to ze gdzies sie opornosc wtracila i centrala nie rozpoznaje
    podniesienia sluchawki przy odbiorze, a rozpoznaje przy wychodzacych ?

    TP linie na szybko zbadala, zasugerowala zmiane aparatow,
    podpowiedziala ze byc moze mikrofiltr - bez rezultatu, wpiety
    bezposrednio w linie dziala tak samo.

    Hardware czy software ?

    A dla utrudnienia - gdzies w miedzyczasie w okolicy zdrowo blysnelo,
    ale nie pamietam czy usterka byla przed czy po.

    J.

  • 2. Data: 2011-08-24 14:13:54
    Temat: Re: usterka - nie odbiera
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    On 24 Sie, 15:21, "J.F" pisze...
> [...]
    > A dla utrudnienia - gdzies w miedzyczasie w okolicy zdrowo blysnelo,
    > ale nie pamietam czy usterka byla przed czy po.

    Jeżeli aparat jest n a 100% OK, to uszkodzone jest wyposażenie na
    centrali.

    Ircys

  • 3. Data: 2011-08-24 17:14:55
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

> [...]
    > ze byc moze mikrofiltr - bez rezultatu, wpiety bezposrednio w linie dziala

    Raczej centrala.
    Z własnego doświadczenia znam sytuację, gdy uszkodzony WL na 32AB podawał w
    linię tylko prąd dzwonienia (i to mocno zaniżony, nie podając w ogóle
    zasilania, tak, jakby się jedna żyła urwała w wybieraku. Naprawili to.
    Resztki dzwonka szły jedną żyłą i wskutek ich niezrównoważenia były
    słyszalne.

    > A dla utrudnienia - gdzies w miedzyczasie w okolicy zdrowo blysnelo, ale
    > nie pamietam czy usterka byla przed czy po.

    Mógł bezpiecznik, albo np. dławik paść na płycie, tak, ze płyta daje tylko
    25 Hz, a składowej stałej już nie.
    Niech sobie centrala sprawdzi, czy na przełącznicy jest dobrze, wtedy będzie
    wiadomo w którą stronę szukać, czy w stacyjną, czy w liniową.

    --
    127.0.0.1 www.facebook.com
    127.0.0.1 www.twitter.com

  • 4. Data: 2011-08-24 20:51:26
    Od: mmm1 <m...@g...com>

    Ja miewam inny ciekawy objaw,

    Dzwoniący do mnie słyszy jeden sygnał oczekiwania - ja też słysze
    jeden sygnał dzwonienia, potem dzwoniący słyszy cisze,
    Mogę odebrać telefon i rozmowa bedzie przebiegać bez zakłóceń, po
    zakonczeniu rozmowy i odłozeniu słuchawek na pewnien czas telefon
    staje sie głuchy, nie mozna się dodzwonić, (ab czasowo niedostępny).

    Problemem jest modem livebox2 - po jego resecie wszystko wraca do
    normy i jest dobrze, wiem że jest w nim funkcja w której przy
    podłączeniu aparatu do livebox bedzie on odbierał zarówno połączenia
    VOIP o ile są aktywne , oraz połaczenia lini stacjonarnej , być może
    ta opcja uruchamia się samoczynnie.

    Ktoś spotkał się z podobnym objawem ?>

    Pozdr
    MB

  • 5. Data: 2011-08-25 13:07:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Araneus Diadematus" napisał w

    >Raczej centrala.

    No i zmienili centrale i dopiero to pomoglo. Tzn wyposazenie.

    >Mógł bezpiecznik, albo np. dławik paść na płycie, tak, ze płyta daje
    >tylko 25 Hz, a składowej stałej już nie.

    Az z ciekawosci wyjalem z telefonu baterie (co za czasy :-) -
    najwyrazniej zasilanie z linii bylo wystarczajaco dobre.

    Tak z ciekawosci - czy wspolczesne centrale maja dwa osobne obwody
    wykrywania podniesienia sluchawki ?
    Bo przy wychodzacych wszystko bylo dobrze, tylko przy przychodzacych.

    J.

  • 6. Data: 2011-08-25 13:10:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "mmm1" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >podłączeniu aparatu do livebox bedzie on odbierał zarówno połączenia
    >VOIP o ile są aktywne , oraz połaczenia lini stacjonarnej , być może

    Pewnie wlasnie to - odbiera sam po jednym dzwonku i tyle.

    Ewentualnie warystor/wilgoc itp - pod wplywem napiecia dzwonienia
    przeplyw pradu jest zbyt duzy, centrala mysli ze odebrano ... i potem
    ze nie odlozono.
    Kiedys tak mialem na najzwyklejszym telefonie.

    J.

  • 7. Data: 2011-08-27 22:50:59
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

    > Tak z ciekawosci - czy wspolczesne centrale maja dwa osobne obwody
    > wykrywania podniesienia sluchawki ?
    > Bo przy wychodzacych wszystko bylo dobrze, tylko przy przychodzacych.

    Jak we współczesnych, to ci nie powiem, ale taki Strowger, czy krzyżaki, to
    miały różne obwody, zależnie, czy abonent był stroną czynną, czy bierną.

    --
    127.0.0.1 www.facebook.com
    127.0.0.1 www.twitter.com