  • Data: 2014-12-17 23:21:14
    Temat: Re: uszkodzenie akumulatora kwasowego
    Od: badworm <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 17 Dec 2014 20:31:37 +0100, J.F. napisał(a):

    > Masz na mysli rozsadzenie czysto cisnieniowe ?
    > Niemal niemozliwe.

    No też mi się tak wydawało, tym bardziej że ten typ akumulatora posiada
    korki rekombinacyjne.
    > Teraz bys musial rekawice ubrac i rozebrac bydlaka - czy mostek tak
    > juz zniszczony, ze zostalo cienkie wlokienko, czy sie
    > przerwal/obluzowal kompletnie i iskrzylo ... stawiam na to drugie.

    Nie wiem czy teraz uda się coś ustalić bo akumulator wygląda aktualnie
    tak:
    http://transport.prohost.pl/kolejowy/pliki/201412179
    28.jpg

    Pytałem w sumie przez czystą ciekawość co by mieć większą świadomość
    czego można się spodziewać. Przy czym co ciekawe - chwilowy udarowy prąd
    spowodowany ładowaniem kondensatorów na wejściu regulowanego opornika
    rozładowczego (urządzenie firmy Medcom) krzywdy akumulatorowi nie
    zrobił. Do wybuchu doszło ułamek sekundy po tym jak załączył się
    stycznik w oporniku.
    GG#2400455 ICQ#320399066