    From: " " <f...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: ? vs ?
    Date: Thu, 8 Dec 2011 09:00:16 +0000 (UTC)

    > o updaty w realtime tj o ile tam sa przedstawione metody
    > 'liczenia' to tutaj ja mowie o metodach 'symulacji'

    przy czym, moge dodac, (odnoszac sie do tego co pisano w
    watku o kulkach (ze matematycznie trudno lub niemozliwe
    dokladnie, ze moga generowac ruch chaotyczny itp))
    ze mi chodzi o nieco inne pojecie dokladnosci:

    nie chodzi mi o to by zamodelowac 50 zderzajacych
    sie kulek (o scisle zapodanych parametrach fizycznych)
    w ten sposob by po 50 godzinach ruchu i po 5 milionach
    wzajemnych zderzen pozycje koncowe nie odbiegaly od
    dokladnosci matematyczno-fizycznych zasad na
    piecdziesiatym miejscu po przecinku -

    chodzi mi o to jak 'zalozyc' prosty i fajny model
    ktory oddawalby fajnie np specyfike zderzen i ruchow
    np z fizyki newtonowskiej i nie mialby 'dziur'

    - bo czaasem jak sie pisze takie modele to pojawiaja
    sie czasem takie dziury, np kulka moglaby sie zaklinowac
    w rogu itp (mi wczesniej zdarzalo sie ze kulki jesli
    po jednym odbiciu od razu wpadaly na druga kulke to
    zlepialy sie, poprawilem to ale ciagle mam cos takiego
    ze 1) klinuja sie czasem 2) robia nierealistyczne stosy

    - choc w zamian za to potrafi tez ten model pokazywac
    pare ciekawych zjawisk jak np jest zbita grupa kulek i
    walnie w nie szybko lecaca kula z zewnatrz to cala ta
    kula fizycznie sprezycie odbija sie (jakby eksploduje
    mechanicznie od srodka)

    kulki to chyba najprostszy model fizyki w 2d, a i tak
    robi mi problemy, powinienem to przynajmniej skonczyc
    na tyle by miec jakis dzialajace pudelko z fizyka z ktorego
    moglbym byc zadowolony (ze ladnie dziala) - bo jak bez
    tego startowac do ciekawszych rzeczy :/