    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Fri, 21 Feb 2020 07:02:34 -0800 (PST)
    Subject: Re: w miedzyczasie..
    From: g...@g...com

    W dniu piątek, 21 lutego 2020 15:46:13 UTC+1 użytkownik fir napisał:
> [...]
    its preferred language for Android app developers"

    bardzo byla obciazona jakas ideologia siegajaca jeszcze poczatkow c++, i przynajmniej
    poprawili drobne rzeczy w tym kotlinie, jak te opcjonalne sredniki na koncu lini)

    samym androidem, żeby nie musieć używać ciężkich IDE, i spośród środowisk, które
    wypróbowałem, były:

    gdyby nie to, że nie jestem fanem Javy

    środowisko jest wieloplatformowe. Wada jest taka, że to tak naprawdę tylko edytor,
    który wysyła mój kod na serwer autorów aplikacji, który go kompiluje i wykonuje, a mi
    tylko zostaje zwrócony wynik

    dużo programów (nawet kompilować ze źródeł w C). Jest oczywiście GCC. Fajnie też
    działa integracja androidowego dotyku z ncurses. Wadą jest brak środowiska
    graficznego.

    implementuje Racketowy model programowania wizualnego "Big Bang", obsługując
    akcelerometr i interfejs dotykowy. Jak na razie mój faworyt.

    Termuxa)

    się na nim tworzyć aplikacje na Androida.
    Android Studio); jedyne, co pozostaje bolesne, to sama edycja programów (pewnie nie
    byłoby źle, jakby mieć zewnętrzną klawiaturę). W kazdym razie jak ktoś jest ciekaw,
    to proces z grubsza opisałem tutaj:

    oid-apps-using-a-tablet/answer/Panicz-Godek

    > co do mnie to zdaje mi sie ze powinienem nauczyc sie wlasnie tego androida ale po
    zainstalowaniu tego srodowiska i po skompilowaniu kilku malych dem projektow z tym
    dostarczonych (sama komplacja zajmuej jakies smieszne ilosci czasu powyzej chyab
    minuty) nie moge sie przebic przez wrazenie znudzenia tym i ze to badziewie...
    > moze same to srodowisko apek/biblioteki nei sa takim badziewiem ale ten
    kompilator/ide robi wrazenie badziewia

    > komplilowanie w c na winapi to dla mnie zupelnie co innego
    >
    > ostatnio napisalem swoj edytor tekstu na win32 (zajelo z 2 tygodnie)
    >
    > http://minddetonator.htw.pl/darcy1.png
    >
    > http://minddetonator.htw.pl/fred12.zip
    >
    > nie jest poki co w pelni funkcjonalny, nie ma takich rzeczy jak copy/paste/undo
    > i save (save nie ma specjalnie by nie uszkodzic plikow poki nie upewnie sie ze
    wszysko z nim kok) ale jest dobra podstawą by zrobic z niego cos ciekawego

    Akurat jeżeli idzie o edytor tekstu, to wczoraj mi na tłyterze wyskoczyło takie cuś
    (raczej żart, niż poważny projekt, ale pod różnymi względami całkiem mi się podoba):

    https://le-von.itch.io/textreme

    Jest zaimplementowany w enginie do gier Godot, i dlatego taka pierdółka waży 10MB.