  • Data: 2015-11-29 02:24:30
    Temat: Re: wielgaśny zegar cyfrowy
    Od: John Smith <d...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 28-11-2015 23:32, ToMasz wrote:
    > witam
    >
    > mam pomysł, napiszcie co nie zadziała.
    > Arduino leonardo, 20 wyjść cyfrowych +12 analogowych, które w tym
    > projekcie będą traktowane jako "prawie" cyfrowe. matryca 4 cyfry, 4
    > ósemki, bez kropek. czyli na każdą ósemkę przypada 7 diod. Gdyby dioda
    > nie brała więcej niż 20mA, to czy mogę diody bezpośrednio podłączyć
    > (przez rezystor) każdą diodę do arduino i tak napisać program żeby
    > diodki zapalały się tak aby tworzyły cyferki?
    > Albo trochę inaczej. arduino wysyła sygnał do tranzystora, który załącza
> [...]

    Dla ATmega48PA/88PA/168PA/328P:
    Absolute Maximum Ratings
    DC Current VCC and GND Pins 200.0 mA

    Przy sterowaniu dużej ilości LEDów pomyśl o sumarycznym prądzie.
    Pojedyncze wyjście uC wytrzyma 20mA, ale prąd wszystkich razem LEDów
    przekroczą wartość w zasilaniu procka i całość może się nawet spalić.
    Dlatego stosuje się bufory.
    K.