  • 21. Data: 2017-11-17 12:35:05
    Temat: Re: wiezienie za cofanie licznika
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.11.2017 o 12:17, tck pisze:

    > A czy jest ustawowy obowiązek posiadania licznika? Prędkościomierz to
    > być musi i to w km wyskalowany ale przebieg?

    A źródełko? Bo mój moro ma wi milach i przegląd uczciwie przechodzi - w
    sensie nic nie kombinuję, jadę do stacji, gdzie puszkę potrafią zaprosić
    na powtórny przegląd i stempelek dostaję bez problemu. A generalnie
    upiardliwi są - przy moto nawet sprawdzają hamulce na ścieżce, światła i
    ostatnio nawet próbowali z ciekawości sondę analną zapiąć, ale okazało
    się że moro ma za ciasne kominy;)

    Shrek

  • 22. Data: 2017-11-17 13:28:11
    Temat: Re: więzienie za cofanie licznika
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > To może dorzucimy obowiązek przeglądu na SKP przed sprzedażą
    > i niech diagnosta bierze odpowiedzialnosć za stan licznika?
    > A jak się okaże, że jednak było kręcone, to płaci...
    > no kto rekompensuje nabywcy poniesione straty
    > jak je przed sądem udowodni albo kto idzie siedzieć?
    > Diagnosta czy sprzedawca?

    przecież nie mówię by dowalać - do cepiku już są dane wklepywane
    przecież o przebiegu.

  • 23. Data: 2017-11-17 13:30:19
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Kolejne medialne puste pobrzękiwanie szabelką przez Ziobrę,. Jak w
    > handlu starzyzną udowodnić przestępstwo konkretnej osobie? Zamknąłby
    > wreszcie tą swoja jadaczkę i naprawdę wziął się do roboty.

    Będzie ciężko udowodnić ale nawet z grupy mieliśmy zdjęcia szrotów po
    kasacji ściąganych z kręceniem licznika po drodze i cudownym
    odbudowaniem włącznie. Idąc po samym VIN możemy to ustalić.

    aż się boję zapytać co rozumiesz pod "naprawdę wziął się do roboty" :D

  • 24. Data: 2017-11-17 13:45:14
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-11-17 o 13:28, sirapacz pisze:

    > przecież nie mówię by dowalać - do cepiku już są dane wklepywane
    > przecież o przebiegu.

    Ja raczej w charakterze złośliwości pod adresem
    tych co wymyślili nowe prawo
    A najbardziej ubawił mnie przekaz medialny,
    bo informacja ukazała się początkowo
    np w TVN24 - oczywiście cytowali wypowiedź kogoś z rządu -
    z takim tekstem:
    "Koniec masowego oszukiwania polskich rodzin"
    Hasło godne paska TVP-Info.
    Potem czytali już tylko "koniec oszukiwania"
    bo pewnie za głowy się złapali jak usłyszeli jakim językiem
    się posługują :-)

  • 25. Data: 2017-11-17 13:48:41
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    > np  w TVN24 - oczywiście cytowali wypowiedź kogoś z rządu -
    >  z takim tekstem:
    > "Koniec masowego oszukiwania polskich rodzin"
    lol

    > Potem czytali już tylko "koniec oszukiwania"
    > bo pewnie za głowy się złapali jak usłyszeli jakim językiem
    > się posługują :-)

    Może naoglądali się pasków i im się udzieliło?:)

  • 26. Data: 2017-11-17 14:07:29
    Od: Yakhub <a...@a...aa>

    Dnia Fri, 17 Nov 2017 13:30:19 +0100, sirapacz napisał(a):

    > Będzie ciężko udowodnić ale nawet z grupy mieliśmy zdjęcia szrotów po
    > kasacji ściąganych z kręceniem licznika po drodze i cudownym
    > odbudowaniem włącznie. Idąc po samym VIN możemy to ustalić.

    Ale nawet w tych ewidentnych przypadkach - ten pojazd przeszedł pewnie
    przez wiele rąk. Kilku kolejnych właścicieli, nie wspominając już o
    kolejnych kilku mechanikach.

    Jak zamierzasz udowodnić któremuś z nich przestawienie licznika?

    --
    Yakhub

  • 27. Data: 2017-11-17 15:19:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-11-17 o 14:07, Yakhub pisze:

> [...]
    > kolejnych kilku mechanikach.
    >
    > Jak zamierzasz udowodnić któremuś z nich przestawienie licznika?

    Będą naloty i prowokacje policyjne. A za parę lat w głównych wydaniach
    wiadomości jako wielki sukces będą obtrąbiane zamykania mafii mechaników
    itp.

    --
    Liwiusz

  • 28. Data: 2017-11-17 18:55:10
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

> [...]
    > ostatnio nawet próbowali z ciekawości sondę analną zapiąć, ale okazało się

    tylko w milach? czy km/h i mph?
    przynajmniej w wymaganiach rejestracji samochodu z kierownicą po prawej
    stronie jest prędkościomierz wyskalowany w km/h

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 29. Data: 2017-11-17 19:20:53
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 17.11.2017 o 13:07, Yakhub pisze:

> [...]
    > kolejnych kilku mechanikach.
    >
    > Jak zamierzasz udowodnić któremuś z nich przestawienie licznika?

    a nie wystarczy obowiązek zapisanego przebiegu przy każdej transakcji?
    Kupujesz pojazd - czy to w Polsce czy DE, musisz mieć zapisany przebieg
    bo inaczej masz problemy z rejestracją. Myślę że łatwo wymusić taki
    zapis nawet u zagranicznych sprzedawców
    Mimo że nie lubię ograniczeń stawianych przez Państwo, to to IMO dobry
    pomysł.

    Łukasz

  • 30. Data: 2017-11-17 19:23:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.11.2017 o 18:55, tck pisze:

    > tylko w milach? czy km/h i mph?

    A wiesz, że jak się teraz zastanowię, to chyba rzeczywiście w km/h też
    jest, tylko nie do użytku, bo wskazówka skalę zasłania. No ale
    rzeczywiście - sztuka jest;) Z ciekawości muszę pamiętać, żeby sprawdzić
    jak mi przebieg wpisali - czy w milach czy przeliczali.

    > przynajmniej w wymaganiach rejestracji samochodu z kierownicą po prawej
    > stronie jest prędkościomierz wyskalowany w km/h
    No motocykl to kierownice ma z definicji na środku;)

    Shrek