  • 1. Data: 2017-11-15 11:40:54
    Temat: Podgrzewacz płynu chłodzącego
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Ponieważ będę musiał tej zimy parkować pod chmurką, a mój "bolid" przy
    większych mrozach długo się nagrzewa, więc myślę nad zamontowaniem
    grzałki elektrycznej podgrzewającej płyn chłodniczy.
    Wstępnie by mi pasowało coś takiego:
    http://allegro.pl/podgrzewacz-grzalka-plynu-silnika-
    webasto-1500w-i7039894967.html

    Czy ktoś z Kolegów ma doświadczenia z takimi wynalazkami?
    Zamierzam to założyć do fiata z silnikiem 1,9 JTD.
    Auto będzie stało na placu, więc sobie podłączę zasilanie 230V
    przedłużaczem przez zegar sterujący i (tak myślę) rano o godz. 6 się
    załączy, a o 7 wsiadam, zapalam i od razu mi dmucha ciepłym.
    Jacek

  • 2. Data: 2017-11-15 12:14:55
    Temat: Re: Podgrzewacz płynu chłodzącego
    Od: "zhbick" <n...@s...pl>

    > o 7 wsiadam, zapalam i od razu mi dmucha ciepłym.

    To tak nie działa. Olej zimny, blok silnika zimny, kokpit/nawiewy zimne a Ty
    chcesz by ciepło skumulowane w paru litrach płynu dało Ci ciepły nawiew na
    starcie? Max kilka stopni przez kilkanaście sekund to wszystko, na co możesz
    liczyć

  • 3. Data: 2017-11-15 12:27:37
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-11-15 o 11:40, Jacek pisze:
> [...]
    > przedłużaczem przez zegar sterujący i (tak myślę) rano o godz. 6 się
    > załączy, a o 7 wsiadam, zapalam i od razu mi dmucha ciepłym.

    Zobacz też takie rozwiązanie:
    http://instalacje.intercars.com.pl/ogrzewanie-postoj
    owe/

    Jeśli zarzucić w wyszukiwarkę na stronie intercars:
    https://e-katalog.intercars.com.pl/ słowo "defa", to wyjdzie Ci
    kilkadziesiąt stron grzałek do róznych modeli aut. Zaleta sprzętu
    specjalizowanego jest taka, że wykręcasz korek, wkręcasz grzałkę i...
    koniec grzebania. Sam się przymierzam do pełnego kompletu takiego
    ogrzewania (grzałka, dmuchawa, ładowarka).
    T.

  • 4. Data: 2017-11-15 12:34:36
    Od: p...@g...com

    nie ma co gdybac tylko poczekaj na mrozy i zamawiaj :-)

    kupujący ma prawo do rezygnacji z zakupu dokonanego w naszej firmie bez podania
    przyczyny w terminie 14 dni od dnia otrzymania przesyłki.

    IMHO to bez sensu, w Zafirze 1,9 CDTI Opel dal Quick Heata i w polaczeniu z
    podgrzewanymi siedzeniami bylo OK

  • 5. Data: 2017-11-15 12:59:40
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 15 Nov 2017 11:40:54 +0100, Jacek

    > Czy ktoś z Kolegów ma doświadczenia z takimi wynalazkami?

    Wg mnie na to szkoda kasy. Jeśli już, to grzej olej i co za tym idzie blok
    silnika, wtedy poprawisz nie tylko warunki pracy silnika (ciepły start) ale
    także szybciej uzyskasz ciepłe powietrze w kabinie. Z podgrzania samego
    płynu gucio wyjdzie. Do pełni szczęścia jeszcze przydałby się nawiew do
    kabiny, a to rozwiązanie tego widze nie posiada nawet w opcji. Popatrz
    lepiej na rozwiązanie DEFA.

    > Zamierzam to założyć do fiata z silnikiem 1,9 JTD.

    Nie masz tam przypadkiem fabrycznego dogrzewacza (niesterowalnego webasto)
    które można rozszerzyć o pilota?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 6. Data: 2017-11-15 13:00:45
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 2017-11-15 o 12:27, T. pisze:
> [...]
    > koniec grzebania. Sam się przymierzam do pełnego kompletu takiego
    > ogrzewania (grzałka, dmuchawa, ładowarka).

    Ale tylko, gdy producent przewidział odpowiednie miejsce w bloku silnika.

    yabba

  • 7. Data: 2017-11-15 13:04:33
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 15 listopada 2017 11:40:57 UTC+1 użytkownik Jacek napisał:
> [...]
    > przedłużaczem przez zegar sterujący i (tak myślę) rano o godz. 6 się
    > załączy, a o 7 wsiadam, zapalam i od razu mi dmucha ciepłym.

    Farelkę w środek wstaw
    Włączysz 10minut przed wejściem do auta i jak wsiadasz to masz ciepłe auto i
    odmarznięte szyby.

  • 8. Data: 2017-11-15 13:13:16
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 15.11.2017 o 13:04, Kris pisze:

    > Farelkę w środek wstaw
    > Włączysz 10minut przed wejściem do auta i jak wsiadasz to masz ciepłe auto i
    odmarznięte szyby.
    Farelkę dziś wstawiałem :-)
    Przy minus 2 po 10 minutach w środku było cieplo, ale szyby trzeba było
    skrobać.
    Jacek

  • 9. Data: 2017-11-15 13:19:15
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 15 Nov 2017 13:13:16 +0100, Jacek

    > Farelkę dziś wstawiałem :-)
    > Przy minus 2 po 10 minutach w środku było cieplo, ale szyby trzeba było
    > skrobać.

    Odważnie. :P

    10 minut farelą przy minusowej temperaturze to mało, szczególnie że nawiew
    nie idzie bezpośrednio na szyby -- jak to może mieć miejsce z kanałów
    nawiewnych. U mnie webasto musi grzać min. pół godziny przy temp. poniżej
    zera, żeby wytopić śnieg/szron z okien.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 10. Data: 2017-11-15 13:30:02
    Od: yabba <g...@g...com>

> [...]
    > przedłużaczem przez zegar sterujący i (tak myślę) rano o godz. 6 się
    > załączy, a o 7 wsiadam, zapalam i od razu mi dmucha ciepłym.

    Jak już będziesz grzebał w wężach wodnych, to możesz też wstawić
    podgrzewacz płynu zasilany w czasie jazdy z alternatora.

    https://forum.vw-passat.pl/topic/39122-dogrzewanie-s
    ilnika-czyli-webasto-dla-ubogich/

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2769397.html

    yabba