  • Data: 2018-11-23 11:14:10
    Temat: Re: wifi
    Od: q...@t...no1 (Queequeg) szukaj wiadomości tego autora

    Adam <a...@p...onet.pl> wrote:

    > U siebie w domu mam m.in. prostego Vigora 2820n. Dla takich routerków
    > uptime rzędu miesięcy czy lat to norma.

    Nie wiem na ile to prawda, ale podobno za większość problemów ze
    stabilnością routerów i AP odpowiadają zasilacze. Wymiana zasilacza
    potrafi wtedy przywrócić do życia wieszający się sprzęt.

    > D-Linków nie sprzedaję. Wystarczył jeden i opinie od innych znajomych,
    > którzy też nieopatrznie sprzedali takie coś. One potrafiły się
    > przywieszać nawet co kilka tygodni.

    Też nie używam D-Linków. Teraz mam Netgeara (Prosafe WN203, używam jako AP
    2.4G), TP-Linka (Acher C5, używam jako switcha + AP 5G, 2.4G mam na nim
    wyłączone) i ZyXELa (WAP3205 v3, używam w innej lokalizacji jako switcha i
    AP 2.4G). Jakoś to działa. ZyXEL ma koszmarny panel administracyjny (i nie
    ma obsługi Radiusa ani żadnych możliwości edycji zaawansowanych ustawień),
    ale też działa (teraz widzę, że ma uptime 122 dni). Achera musiałem
    ostatnio rebootować, dwóch pozostałych chyba nigdy (tzn. nigdy nie było
    sytuacji, żeby się zawiesiły lub żeby im odbiło).

    Wcześniej miałem różne tańsze TP-Linki (TL-WA701ND bodajże) i nie powalały
    stabilnością, potrafiły się wieszać, a jeden zdechł tak, że działał jakieś
    kilkanaście sekund po włączeniu, a potem padał (łącznie z wbudowanym
    switchem eth). Może faktycznie kwestia zasilania.