  • 1. Data: 2018-11-21 21:52:47
    Temat: Re: wifi
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2018-11-21 o 19:53, J.F. pisze:
    > jak dziala  wifi, jesli dwa urzadzenia sa podlaczone do jednego AP ?
    > Komunikacja miedzy urzadzeniami leci bezposrednio, czy przez AP ?

    AP jest pośrednikiem

    > Bo nie moge sie dostac do drukarki z wifi.
    > Mam router/AP i probuje z komputera podlaczonego kablem.

    Jak żyję, nie widziałem drukarki pracującej po WIFI bez problemu. ZAWSZE
    są jazdy.Nawet jak zacznie działać to się wiesza po jakimś czasie.
    Nie mniej jednak podłączyć się musi. Taką oczywistość jak reset AP to z
    pewnością robiłeś (restart a nie kasowanie ustawień).

    > Ping podaje 90% strat, wiec nie dziwne ze dostepu nie ma
    > ... ale mam te kilka telefonow z wifi,
    > i tu wszystko widac - telefony pinguja drukarke, komputer pinguje
    > telefony ...
    >
    > Te pingi co przechodza do drukarki maja krotki czas - srednio 5 ms
    i tyle powinno być - nawet mniej

    > Do telefonow to tak 40-400 ms ...
    a to już za dużo. Powinno być max kilka ms.

    > ... jakies wykrywanie kolizji zawodzi ?
    > Czy drukarka za szybko odpowiada ?

    :>
    sprawdz czy mac adres się zgadza (arp -a jeśli pamiętam). Porównaj z ip
    i makiem zapisanym na drukarce. Spróbuj ustawić sztywno adres

    netsh interface ipv4 add neighbors "Połączenie lokalne" 192.168.1.2
    01-1a-63-c9-dc-c0

    Pamiętaj, by drukarka miała ustawiony adres jak w komendzie którą sobie
    przerobisz pod swoją adresację.
    jak skończysz eksperymenty to wyczyść:
    netsh interface ip delete arpcache

  • 2. Data: 2018-11-22 09:09:04
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Wed, 21 Nov 2018 21:52:47 +0100, sirapacz wrote:
    > Jak żyję, nie widziałem drukarki pracującej po WIFI bez problemu. ZAWSZE
    > są jazdy.Nawet jak zacznie działać to się wiesza po jakimś czasie.

    Mój Samsung ML-2851ND jest połączony via wifi i działa bez zarzutu od
    kilku lat. To w ogóle jedna z nielicznych drukarek z którą nie mam
    żadnego problemu, poprzednia podobnie bezawaryjna którą miałem to był
    Epson LX-800 (tam oczywiście o wifi nie było mowy).

    Mateusz

  • 3. Data: 2018-11-22 10:44:33
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2018-11-21 o 21:52, sirapacz pisze:
    [...]
    > Jak żyję, nie widziałem drukarki pracującej po WIFI bez problemu. ZAWSZE
    > są jazdy.Nawet jak zacznie działać to się wiesza po jakimś czasie.

    Mój Epson SC-P600 działa bez problemów :-)

    P.P.

  • 4. Data: 2018-11-22 10:56:49
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > Nie mniej jednak podłączyć się musi. Taką oczywistość jak reset AP to z
    > pewnością robiłeś (restart a nie kasowanie ustawień).

    Instaluję u klientów drukarki i kombajny przez WiFi w zasadzie od samego
    początku - jak jeszcze zwykła karta WiFi PCI do komputera kosztowała
    sporo ponad 1000 zł. netto.
    Jakoś nie przypominam sobie kłopotów z WiFi.
    Jedyne kłopoty jakie pamiętam, były z Symbol MK1100 (usypiał) - ale to
    nie drukarka.

    > i tyle powinno być - nawet mniej

    5 ms w sieci lokalnej to dużo.

    > a to już za dużo. Powinno być max kilka ms.

    Może mu to gna przez jakiegoś VPN-a?
    Czasy absurdalnie długie.

> [...]
    > 01-1a-63-c9-dc-c0
    >
    > Pamiętaj, by drukarka miała ustawiony adres jak w komendzie którą sobie

    Przede wszystkim ustawienia sieci - oczywiście identyczne w całej
    podsieci wewnętrznej. Wyłącznie jeden serwer DHCP. Szerokość maski nie
    ma większego znaczenia.
    Wyłączyć IP v6.
    Tylko protokół ICP/IP, ewentualnie jeszcze NetBEUI.
    Na drukarce wyłączyć niepotrzebne, typu EtherTalk czy NetWare.
    Trzeba sprawdzić, czy przypadkiem jakiś routing nie jest kierowany na bramę.
    Sprawdzić kable LAN.

    Natomiast kabel LAN czy WiFi to tylko medium - nie ma znaczenia w
    połączeniu. Chyba, że ktoś ustawił routing pomiędzy siecią WiFi a
    switchem LAN - bo i takie cuda widziałem.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 5. Data: 2018-11-22 11:09:32
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Mój Samsung ML-2851ND jest połączony via wifi i działa bez zarzutu od
    jeśli dobrze kojarze model (chyba mam takich kilka u siebie) ml-2851nd
    ma kabelek nie wifi, wiec podlaczyles przez AP. A ja mówię o drukarkach
    mających wbudowane wifi konfigurowane przez panel (wifi bez etera,
    konfigurowane z panelu drukarki).

  • 6. Data: 2018-11-22 11:14:59
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2018-11-22 o 10:56, Adam pisze:

> [...]
    > sporo ponad 1000 zł. netto.
    > Jakoś nie przypominam sobie kłopotów z WiFi.
    szczęściarz
    > 5 ms w sieci lokalnej to dużo.

    tak, ale po wifi (zwłaszcza jak kilka-kilkanaście urządzeń gada przy
    nienajlepszym poziomie sygnału) nic nadzwyczajnego

> [...]
    > Tylko protokół ICP/IP, ewentualnie jeszcze NetBEUI.
    > Na drukarce wyłączyć niepotrzebne, typu EtherTalk czy NetWare.
    ale on ma jakieś proste bździdło z wifi tylko. Ze wszystkim włączonym
    musi działać.

> [...]
    > połączeniu. Chyba, że ktoś ustawił routing pomiędzy siecią WiFi a
    > switchem LAN - bo i takie cuda widziałem.

    wifi to medium ale niedoskonałe. Routerki mające wifi często się
    wieszają (zwłaszcza w funkcji czasu)

  • 7. Data: 2018-11-22 12:20:25
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Thu, 22 Nov 2018 11:09:32 +0100, sirapacz wrote:
> [...]
    > ma kabelek nie wifi, wiec podlaczyles przez AP. A ja mówię o drukarkach
    > mających wbudowane wifi konfigurowane przez panel (wifi bez etera,

    Nie, nie mam żadnego AP, drukarka ma swoje własne wifi. Ale masz rację -
    model to nie 2851ND, tylko ML-2825DW. Korzystam ze sterownika dla 2851ND,
    stąd błąd (sprawdziłem sterownik zamiast sprawdzić nalepkę za drukarką).

    Mateusz

  • 8. Data: 2018-11-22 14:13:39
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    > stąd błąd (sprawdziłem sterownik zamiast sprawdzić nalepkę za drukarką).

    :)
    Żadnego? tzn. łączysz się z nią bezpośrednio? czy żadnego przy drukarce?

  • 9. Data: 2018-11-22 15:02:01
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Thu, 22 Nov 2018 14:13:39 +0100, sirapacz wrote:

    > :)
    > Żadnego? tzn. łączysz się z nią bezpośrednio? czy żadnego przy drukarce?

    Żadnego podłączonego kablem do drukarki :)

    Mateusz

  • 10. Data: 2018-11-22 19:01:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sirapacz" napisał w wiadomości grup
    ..

    >AP jest pośrednikiem

    >Jak żyję, nie widziałem drukarki pracującej po WIFI bez problemu.
    >ZAWSZE są jazdy. Nawet jak zacznie działać to się wiesza po jakimś
    >czasie.

    Ta nawet dzialala. Od lat. Do wczoraj.
    Widac nadszedl jej czas :-)

    I oczywiscie "nic nie bylo robione" ...

    >Nie mniej jednak podłączyć się musi. Taką oczywistość jak reset AP to
    >z pewnością robiłeś (restart a nie kasowanie ustawień).

    restart oczywiscie zrobilem ... ale wlasnie wpadlem, zeby go jeszcze
    wylaczyc.
    I pomoglo ... zobaczymy jak dlugo.
    Lenistwo sie msci :-)

    Router (Fritzbox) kiedys przylapalem, ze nie przekazuje pakietow
    miedzy wifi a kablem.
    Ale wtedy bylo latwiej, bo telefon tak odcial, to moglem sprawdzic.

    Swoja droga - jak on to przekazuje ?
    Powinien byc switch w srodku, taki "sprzetowy" ... czyzby programowo ?

    No ale dopiero wylaczenie pradu pomoglo ...

    >i tyle powinno być - nawet mniej

    >a to już za dużo. Powinno być max kilka ms.

    Takie czasy mnie nie dziwia, bo widywalem i dluzsze przy kiepskim
    zasiegu.
    Jest jakas kontrola dostepu w eterze czy potwierdzenia transmisji ?
    Bo ciekaw jestem co sie pakietami dzieje przez ten czas, a z kolei
    ICMP zadnych retransmisji nie przewiduje.

    Ale teraz ... drukarka odpowiada szybko, a telefon nadal powoli.
    Moze to wina Androida ?

    >:>
    >sprawdz czy mac adres się zgadza (arp -a jeśli pamiętam). Porównaj z
    >ip i makiem zapisanym na drukarce. Spróbuj ustawić sztywno adres

    Myslisz, ze ktos sie podstawil ?
    Bo skoro 10% przechodzi

    >netsh interface ipv4 add neighbors "Połączenie lokalne" 192.168.1.2
    >01-1a-63-c9-dc-c0
    >jak skończysz eksperymenty to wyczyść:
    >netsh interface ip delete arpcache

    Dzieki, tego nie znalem, moze sie kiedys przydac ... ale znow, jesli
    co 10-ty pakiet przechodzi, to chyba nie w tym problem ...

    J.