  • Data: 2020-09-19 10:15:45
    Temat: Re: wifi - handover bez notyfikacji zmiany AP
    Od: Mirek <m...@n...dev> szukaj wiadomości tego autora

    On 18.09.2020 22:33, Marek wrote:

    > Wiem, że są AP mające handover ale nie do końca rozumiem jak to działa
    > bo opisy tych technik zmiany AP od strony działania wifi w telefonie  są
    > dla mnie niejasne. Stąd moje przypuszczenie (po Twoim poście że
    > wificalling Ci nie zrywa), że taki handover odbywa się w ogóle bez
    > udziału telefonu, tj. telefon widzi tylko jeden jakby fizyczny  AP (nie
    > w sensie tego samego SSID).
    Nie mam zielonego pojęcia jak to działa. Wystarczająco dużo czasu
    poświęciłem na zrozumienie idei konfiguracji tego CAPsMan-a w Mikrotiku
    - też nie wszystko jest dla mnie jasne, ale przynajmniej wiem co ma na
    co wpływ.
    Telefon faktycznie widzi tylko jeden SSID, jedną sieć, ale np. Wifi
    Analyser widzi poszczególne AP-ki na tym samym kanale z tym samym SSID.
    Jak masz jakąś aplikację, która pokazuje te wszystkie niuanse w
    telefonie to podrzuć, to się sprawdzi.
    Jeśli chodzi o przełączanie, to wszystkie progi sygnału można poustawiać.
    Za radą kolegi wyrzuciłem protokół "n" - wg niego w takich sieciach to
    więcej problemów niż pożytku "N to sobie możesz włączyć w domu jak
    wiesz, że wszystkie urządzenia poprawnie w nim działają"

    --
    Mirek.