  • 1. Data: 2020-05-27 09:54:28
    Temat: wifi - handover bez notyfikacji zmiany AP
    Od: Marek <f...@f...com>

    Czy istnieje jakaś implementacja/hardware, która umożliwia klientom
    typu telefon (jakim?) przełączanie między poszczególnymi AP na dużym
    terenie ale by klient (telefon) nie generował u siebie zdarzeń
    rozlaczanie-podlaczanie do nowego AP? Cos co z pkt widzenia klienta
    było jedną wielką siecią wifi bez zmiany AP?
    Każde przełączanie AP (nawet o takim samym ssid) u klienta powoduje
    zakłócenie działania pewnej aplikacji bo aplikacja odbiera soft
    broadcast zdarzeń wifi (nie mylić z broadcastem w sieci). Nawet
    bardzo szybkie przełączanie między AP niestety generuje to zdarzenie.

    --
    Marek

  • 2. Data: 2020-05-27 10:31:35
    Temat: Re: wifi - handover bez notyfikacji zmiany AP
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-05-27 o 09:54, Marek pisze:
> [...]
    > broadcast zdarzeń wifi (nie mylić z broadcastem w sieci). Nawet bardzo
    > szybkie przełączanie między AP niestety generuje to zdarzenie.

    AP Switch, Mesh itp rozwiązania.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 3. Data: 2020-05-27 12:21:09
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 27 May 2020 10:31:35 +0200, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:
    > AP Switch, Mesh itp rozwiązania.

    Mesh? Przecież Mesh to technika przekazywania danych między AP co to
    ma wspólnego ze handoverem klienta?

    Tego co czytam AP Zwitxh nadal jest to oparte na przelqczaniu AP
    unklienta, czyki klient widzi zmianę AP, jest widoczna operacja
    "odlacz od starego- przyłącz do nowego" a ma być to niewidoczne dla
    API

    --
    Marek

  • 4. Data: 2020-05-27 12:55:42
    Od: Cezar <c...@t...pl.nospam>

    On 27/05/2020 08:54, Marek wrote:
> [...]
    > broadcast zdarzeń wifi (nie mylić z broadcastem w sieci). Nawet bardzo
    > szybkie przełączanie między AP niestety generuje to zdarzenie.

    np urządzenia obsługujące UniFi jak Ubiquity

    ale klienci muszą wspomagać 802.11r

  • 5. Data: 2020-05-27 13:16:48
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-05-27 o 12:21, Marek pisze:

> [...]
    > unklienta, czyki klient widzi zmianę AP, jest widoczna operacja "odlacz
    > od starego- przyłącz do nowego" a ma być to niewidoczne dla API

    Nie wiem dokładnie, co robi klient, na niskim poziomie tego nie sprawdzałem.

    Ale tak instalowałem w dużych halach typu Ikea, Auchan, Leroy, gdzie
    punktów AP jest kilkadziesiąt czy kilkaset. Instalowałem też sieci w
    firmach na dużym terenie. Niektóre aplikacje (zwłaszcza hamerukaćskie
    albo brytyjskie) były bardzo podatne na ucieczkę pakietów. Nie było
    problemów, nic się nie gubiło, klienty przełączały się płynnie na
    poszczególne punkty AP. W testach nic nie ginęło, ani jeden pakiet.
    Testy były robione na urządzeniach z windowsami CE, Mobile, WinXP, Win7.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 6. Data: 2020-05-27 15:58:45
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 27 May 2020 11:55:42 +0100, Cezar <c...@t...pl.nospam>
    wrote:
    > np urządzenia obsługujące UniFi jak Ubiquity
    > ale klienci muszą wspomagać 802.11r

    Wg informacji nadal jest to przełączanie AP więc api wykryje zmianę
    AP, a ma być przeźroczyste, da się tak w ogóle?
    Nie chodzi mi o to jak kolega Adam pisał, że przełączanie jest bez
    start pakietu w warstwie IP, chodzi o to by API nie "widziało" zmiany
    AP bo to zdarzenie psuje działanie aplikacji.

    --
    Marek

  • 7. Data: 2020-05-27 16:18:16
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapeel_@xx>

    On 2020-05-27 09:54, Marek wrote:
> [...]
    > broadcast zdarzeń wifi (nie mylić z broadcastem w sieci). Nawet bardzo
    > szybkie przełączanie między AP niestety generuje to zdarzenie.

    No to nie używać UDP.

    https://manpages.ubuntu.com/manpages/artful/en/man1/
    udptunnel.1.html

    https://stackoverflow.com/questions/3566208/how-to-f
    orward-udp-packets-over-tcp-udptunnel

    Pzdr.

    Adam Górski

  • 8. Data: 2020-05-27 16:24:13
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 27 May 2020 16:18:16 +0200, Adam
    Górski<gorskiamalpawpkropkapeel_@xx> wrote:
    > No to nie używać UDP.

    Problem nie jest w warstwie IP tylko w API wifi Androida, które do
    aplikacji broadcastuje stan "wifi się przełącza/zmienia AP".

    --
    Marek

  • 9. Data: 2020-05-27 17:49:46
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapeel_@xx>

    On 2020-05-27 16:24, Marek wrote:

    > Problem nie jest w warstwie IP tylko w  API wifi Androida, które do
    > aplikacji broadcastuje stan "wifi się przełącza/zmienia AP".

    No raczej się nie da bo z założenia po przełączeniu do innego AP
    ponownie musi być pobrany IP z DHCP , DNS, gateway etc bo może być już
    inny. Zapewne mogę się mylić.

    Zobacz tutaj:

    https://moxa.elmark.com.pl/2018/01/09/budowa-sieci-w
    i-fi-na-obiekcie-przemyslowym-czesc-2/

    Adam

  • 10. Data: 2020-05-27 21:01:44
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 27.05.2020 17:49, Adam Górski wrote:

    > No raczej się nie da bo z założenia po przełączeniu do innego AP
    > ponownie musi być pobrany IP z DHCP , DNS, gateway etc bo może być już
    > inny. Zapewne mogę się mylić.

    Nic nie musi. Sieć wi-fi nie ma nic wspólnego z IP - to nie ta warstwa.
    System dla "wygody" użytkownika odnawia adresy, ale przecież nie musi
    tego robić, a jeśli jest uparty, to można ustawić statyczne.

    --
    Mirek.