    From: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: wlaczanie 230v przez usb
    Date: Tue, 23 Nov 2010 12:35:40 +0100

    m wrote:

    > Ile tak szacunkowo by kosztowaly podzespoly? Nie potrzeba
    > tu jakiegos programatora jeszcze?
    > Dziwi mnie, ze praktycznie nie istnieja takie gotowe rozwiazania.
    > Widzialem tylko listwe zasilajaca z kablem usb, ktora przekazuje
    > napiecia na gniazdka jesli jest napiecie na porcie usb ( za okolo 20zl).

    Takie rozwiązanie jest do dupy, bo na porcie USB praktycznie zawsze leży
    napięcie, także przy wyłączonym komputerze. Po drugie: są też listwy z
    międzymordziem USB, kosztują < 100zł. Co do powyższego, to nie znam cen w
    detalu. FT232R kosztuje jakieś 2.50EUR, tranzystor, dioda i kondensatory
    grosze. Najdroższa będzie obudowa.
    Programatora nie potrzeba, bo FT232R konfiguruje się przez USB, konfigurator
    jest do ściągnięcia ze strony producenta. Jedyne, co musisz zrobić, to
    odpowiedni program, który to przez BitBang załącza przekaźnik.

    Waldek