  • 1. Data: 2010-11-22 16:30:54
    Temat: wlaczanie 230v przez usb
    Od: m <f...@f...pl>

    witam,
    chcialbym z poziomu routera wyposazonego
    w port usb wlaczac/wylaczac urzadzenia
    pod 230v. Znalazlem zestaw AVT925C, ale
    w wersji zmontowanej wraz z przesylka
    wychodzi 95zl. Troche drogo jak na takie
    cos.

  • 2. Data: 2010-11-22 16:54:11
    Temat: Re: wlaczanie 230v przez usb
    Od: WojtasW <w...@g...pl>

    W dniu 2010-11-22 17:30, m pisze:
    > witam,
    Witam
    zerknij tu http://www.ucprojects.eu/
    jest trochę droższe ale masz 8 wyjść i z RC5

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2010-11-22 18:31:32
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 22.11.2010 17:30, m pisze:
> [...]
    > pod 230v. Znalazlem zestaw AVT925C, ale
    > w wersji zmontowanej wraz z przesylka
    > wychodzi 95zl. Troche drogo jak na takie
    Zależy jak duże moce chcesz przełączać, ale atmega:
    http://www.ulrichradig.de/home/index.php/avr/usb-rel
    aiskarte

    Michoo

  • 4. Data: 2010-11-23 10:19:21
    Od: Martin Lukasik <m...@m...pl>

    On 22 Lis, 18:31, Michoo <m...@v...pl> wrote:
    > Zależy jak duże moce chcesz przełączać, ale
    atmega:http://www.ulrichradig.de/home/index.php/avr/
    usb-relaiskarte

    Cos czuje, ze on szuka "gotowca" za 5zl...

    m.

  • 5. Data: 2010-11-23 10:34:47
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Martin Lukasik wrote:

    usb-relaiskarte

    > Cos czuje, ze on szuka "gotowca" za 5zl...

    ... z przesyłką :-)

    A coś takiego można sobie zlutować z FT232R, BC550 (BC850), 2 kondensatory,
    1 opornik, przekaźnik, 1N4001. Gniazdko i wtyczka też by się przydała.

    Waldek

  • 6. Data: 2010-11-23 10:40:05
    Od: m <f...@f...pl>

    On Tue, 23 Nov 2010 02:19:21 -0800 (PST)
    Martin Lukasik <m...@m...pl> wrote:

    > Cos czuje, ze on szuka "gotowca" za 5zl...
    >
    > m.

    Zalezy mi na czyms tanim, zgadza sie. Nie mam
    teraz czasu bawic sie lutownica i pewnie
    takze wymaganej wprawy. Zastanawia mnie
    dlaczego to tyle kosztuje. Co sprawia,
    ze to tyle kosztuje? przekazniki? sterownik
    usb?
    Jesli nie ma innego wyjscia to pewnie kupie
    w tej cenie.
    Chce sterowac zasilaniem lampki biurkowej z zarowka 60W
    i glosnikami LOGITECH Z5500, ewentualnie
    jesli da rade caly komputer wlaczac/wylaczac.

    Hmm a moze jakies mechaniczne rozwiazanie,
    jakis serwomechanizm wlaczajacy przycisk?
    ale chyba to nie jest zbyt sensowny pomysl.

  • 7. Data: 2010-11-23 10:44:17
    Od: m <f...@f...pl>

    On Tue, 23 Nov 2010 11:34:47 +0100
    Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> wrote:

    > A coś takiego można sobie zlutować z FT232R, BC550 (BC850), 2
    > kondensatory, 1 opornik, przekaźnik, 1N4001. Gniazdko i wtyczka też
    > by się przydała.
    >
    > Waldek

    Ile tak szacunkowo by kosztowaly podzespoly? Nie potrzeba
    tu jakiegos programatora jeszcze?
    Dziwi mnie, ze praktycznie nie istnieja takie gotowe rozwiazania.
    Widzialem tylko listwe zasilajaca z kablem usb, ktora przekazuje
    napiecia na gniazdka jesli jest napiecie na porcie usb ( za okolo 20zl).

  • 8. Data: 2010-11-23 11:35:40
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    m wrote:

> [...]
    > Widzialem tylko listwe zasilajaca z kablem usb, ktora przekazuje
    > napiecia na gniazdka jesli jest napiecie na porcie usb ( za okolo 20zl).

    Takie rozwiązanie jest do dupy, bo na porcie USB praktycznie zawsze leży
    napięcie, także przy wyłączonym komputerze. Po drugie: są też listwy z
    międzymordziem USB, kosztują < 100zł. Co do powyższego, to nie znam cen w
    detalu. FT232R kosztuje jakieś 2.50EUR, tranzystor, dioda i kondensatory
    grosze. Najdroższa będzie obudowa.
    Programatora nie potrzeba, bo FT232R konfiguruje się przez USB, konfigurator
    jest do ściągnięcia ze strony producenta. Jedyne, co musisz zrobić, to
    odpowiedni program, który to przez BitBang załącza przekaźnik.

    Waldek

  • 9. Data: 2010-11-23 13:46:30
    Od: Martin Lukasik <m...@m...pl>

    On 23 Lis, 10:40, m <f...@f...pl> wrote:

> [...]
    >
    > Hmm a moze jakies mechaniczne rozwiazanie,
    > jakis serwomechanizm wlaczajacy przycisk?
    > ale chyba to nie jest zbyt sensowny pomysl.

    Nie wiem w jakim celu chcesz to zrobic, bo szczerze pomysl wydaje mi
    sie bez sensu.
    Co probujesz osiagnac? Tzn wiem co, ale po co?
    Serwomechanizm i wylacznik... a serwomechanizmem jak bedziesz
    sterowal? Potrzebujesz uC, od biedy czegos na 555, ale nie uproscisz
    tym sprawy, tylko skomplikujesz.
    Jesli chcesz zrobic samemu, to FT232 + drobiazgi, tak jak Waldemar
    proponuje. A jak nie, to chyba pozostaje Ci kupic.
    Dlaczego jest takie drogie? Bo nikomu to do szczescia potrzebne nie
    jest, dlatego Chiny nie wyprodukowaly jeszcze 10 mld sztuk tego
    czegos :-)

    m.

  • 10. Data: 2010-11-23 15:06:36
    Od: m <f...@f...pl>

    On Tue, 23 Nov 2010 05:46:30 -0800 (PST)
    Martin Lukasik <m...@m...pl> wrote:
> [...]
    > Dlaczego jest takie drogie? Bo nikomu to do szczescia potrzebne nie
    > jest, dlatego Chiny nie wyprodukowaly jeszcze 10 mld sztuk tego

    Dziekuje wszytkim za odpowiedzi.
    Moze kupie zestaw do samodzielnego montazu, jest tanszy i
    moge kupic obok siebie wiec odpada tez koszt przesylki.

    Mam tylko watpliwosci czy ft232 dam rade przylutowac
    normalna lutownica (oporowa). Wprawe jako taka mam
    w lutowaniu, ale zwyklych elementow, nie SMD, kiedys
    bawilem sie roznymi zestawami do samodzielnego montazu,
    wymienialem tez kilkanascie kondensatorow w plycie
    glownej i jakis problemow wiekszych nie mialem.
    Dam rade czy lepiej sobie odpusic i kupic gotowy zestaw?