    From: Martin Lukasik <m...@m...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: wlaczanie 230v przez usb
    Date: Tue, 23 Nov 2010 05:46:30 -0800 (PST)

    On 23 Lis, 10:40, m <f...@f...pl> wrote:

    > Zalezy mi na czyms tanim, zgadza sie. Nie mam
    > teraz czasu bawic sie lutownica i pewnie
    > takze wymaganej wprawy. Zastanawia mnie
    > dlaczego to tyle kosztuje. Co sprawia,
    > ze to tyle kosztuje? przekazniki? sterownik
    > usb?
    > Jesli nie ma innego wyjscia to pewnie kupie
    > w tej cenie.
    > Chce sterowac zasilaniem lampki biurkowej z zarowka 60W
    > i glosnikami LOGITECH Z5500, ewentualnie
    > jesli da rade caly komputer wlaczac/wylaczac.
    >
    > Hmm a moze jakies mechaniczne rozwiazanie,
    > jakis serwomechanizm wlaczajacy przycisk?
> [...]

    Nie wiem w jakim celu chcesz to zrobic, bo szczerze pomysl wydaje mi
    sie bez sensu.
    Co probujesz osiagnac? Tzn wiem co, ale po co?
    Serwomechanizm i wylacznik... a serwomechanizmem jak bedziesz
    sterowal? Potrzebujesz uC, od biedy czegos na 555, ale nie uproscisz
    tym sprawy, tylko skomplikujesz.
    Jesli chcesz zrobic samemu, to FT232 + drobiazgi, tak jak Waldemar
    proponuje. A jak nie, to chyba pozostaje Ci kupic.
    Dlaczego jest takie drogie? Bo nikomu to do szczescia potrzebne nie
    jest, dlatego Chiny nie wyprodukowaly jeszcze 10 mld sztuk tego
    czegos :-)

    m.