  • Data: 2020-05-15 11:49:32
    Temat: Re: włączanie silnika przekaźnikiem
    Od: viktorius <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-05-15 o 10:30, J.F. pisze:

    > Swoja droga to patrzylem kiedys na sterownik w zmywarce.
    > Drobnica zasilana triakami, nawet nie opto.
    > Ale grzalka i pompa przekaznikami.
    > Przekazniki malutkie. Chyba mniejsze niz radiator do triaka na 10A ..

    Przerabiałem wybuchnięte triaki BT131 w sterowniku pralki.
    Po wymianie nadal nie było poprawnego działa, ten sam błąd klapy.
    Po pomierzeniu okazało się, że triak dematerializujac się, przepuścił
    chyba 230V na nóżkę procesora, bo żaden wygnał logiczny na tym pinie się
    nie pojawiał.
    Daliby opto, może by procek przeżył, a tak to pralka niestety poszła na
    żyletki.

    Co ciekawe, pralka zdechła będąc w standby. Wywaliła esa 16A na
    wydzielonym tylko dla niej obwodzie. Ostanie pranie było 2 dni
    wcześniej, czyli nie od kondensacji.

    --
    viktorius