  • Data: 2020-05-15 12:20:30
    Temat: Re: włączanie silnika przekaźnikiem
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "viktorius" napisał w wiadomości grup
    ..
    W dniu 2020-05-15 o 10:30, J.F. pisze:

    >Przerabiałem wybuchnięte triaki BT131 w sterowniku pralki.
    >Po wymianie nadal nie było poprawnego działa, ten sam błąd klapy.
    >Po pomierzeniu okazało się, że triak dematerializujac się, przepuścił
    >chyba 230V na nóżkę procesora, bo żaden wygnał logiczny na tym pinie
    >się nie pojawiał.
    >Daliby opto, może by procek przeżył, a tak to pralka niestety poszła
    >na żyletki.

    W ich interesie jest, zeby poszla na zyletki, byle nie zbyt wczesnie -
    bo gwarancja czy klient sie obrazi.
    Co ochroni w srodku ich malo interesuje - serwisant ma wymienic caly
    sterownik szybko i skasowac za nowy i robote.

    Ale koszta gwarancyjne ponosza oni, wiec nie moga te triaki wybuchac
    zbyt czesto.

    >Co ciekawe, pralka zdechła będąc w standby. Wywaliła esa 16A na
    >wydzielonym tylko dla niej obwodzie. Ostanie pranie było 2 dni
    >wcześniej, czyli nie od kondensacji.

    A to ciekawe, bo o ile triaka moze cos przypadkiem wyzwolic, czy
    procek sterujacy moze zwariowac, to do wybuchu nie powinno to
    doprowadzic.
    Co najwyzej do niekontrolowanego uruchomienia jakiegos elementu.

    Wiec moze jednak woda zalala/dostala sie tam gdzie nie nalezy ?

    J.

    --
    viktorius