    From: "HF5BS" <h...@j...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: wtyk z bezpiecznikiem
    Date: Mon, 30 May 2016 11:05:16 +0200

    Użytkownik "PiteR" <e...@f...pl> napisał w wiadomości
    news:XnsA617E0F4EFE3EPanElektronik@localhost.net...
    > Nic się nie stanie. Na N też zabezpieczy przed pożarem. W Polsce nie
    > mamy rozróżnienia L N we wtyczkach jak to jest w Anglii. Obudowa
    > metalowa urządzenia jest połączona trzecim przewodem z PE lub z N
    > (lub z niczym ale to już wina użytkownika).

    Niekoniecznie. User może być święcie przekonany, że urządzenie jest
    uziemione. Dość szybko wpadłem na coś takiego, niechcący rozdeptując wtyczkę
    od zasilacza dysku, który przypinam do przelotki ata/sata-USB. Wtyczusia się
    uszkodziła, trzeba było urżnąć i dać nową. Pomijam, że żyłki cieniutkie,
    chyba ledwo dają radę ten prąd, co do zasilaczyka, choć kabel gruby jak
    pyta. Ale, żyłki są tylko dwie. Łatwo zgadnąć, że uziemienie jest iluzją, że
    go po prostu nie ma. Ktoś w dobrej wierze kupuje, że ma ochronę, a tu wuj,
    ochrony niet, o czym mogłem się przekonać dopiero po przecięciu kabla celem
    zarobienia nowej wtyczki.

    --
    Ludzie, którzy podniecają się swoim IQ, to frajerzy.
    (C) Stephen Hawking