  • 1. Data: 2016-05-29 17:56:04
    Temat: wtyk z bezpiecznikiem
    Od: Nikt <n...@l...localhost>

    Witam,

    w gniazdku jak poniżej, nie wiemy gdzie będzie faza, więc bezpiecznik
    być można będzie na fazie a być może na neutralu. Pytanie co się stanie
    jeśli będzie na N?

    http://www.aliexpress.com/item/HIGH-QUALITY-Red-Ligh
    t-Power-Rocker-Switch-Fused-IEC-320-C14-Inlet-Power-
    Socket-Fuse-Switch/32639960373.html

  • 2. Data: 2016-05-29 18:02:30
    Temat: Re: wtyk z bezpiecznikiem
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2016-05-29 o 17:56, Nikt pisze:
    > Witam,
    >
    > w gniazdku jak poniżej, nie wiemy gdzie będzie faza, więc bezpiecznik
    > być można będzie na fazie a być może na neutralu. Pytanie co się stanie
    > jeśli będzie na N?

    To samo.

  • 3. Data: 2016-05-29 18:39:34
    Od: Luke <l...@l...net>

    W dniu 2016-05-29 o 18:02, Tomasz Wójtowicz pisze:

    > To samo.

    (o ile po przepaleniu bezpiecznika nikt nie otwiera urządzenia w
    nadziei, że tam już nie ma napięcia, ale chyba nikt normalny tak nie robi)

  • 4. Data: 2016-05-29 19:17:33
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-05-29 18:39, Luke wrote:
    > (o ile po przepaleniu bezpiecznika nikt nie otwiera urządzenia w
    > nadziei, że tam już nie ma napięcia, ale chyba nikt normalny tak nie robi)

    Nikt normalny tak nie robi, ale zbiór ludzi nienormalnych w tym temacie
    jest zasadniczo większy niz normalnych. Ten bezpiecznik nie służy
    zabezpieczaniu ludzi przed porażeniem.

  • 5. Data: 2016-05-29 22:06:50
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Nikt pisze tak:

    > w gniazdku jak poniżej, nie wiemy gdzie będzie faza, więc
    > bezpiecznik być można będzie na fazie a być może na neutralu.
    > Pytanie co się stanie jeśli będzie na N?

    Nic się nie stanie. Na N też zabezpieczy przed pożarem. W Polsce nie
    mamy rozróżnienia L N we wtyczkach jak to jest w Anglii. Obudowa
    metalowa urządzenia jest połączona trzecim przewodem z PE lub z N
    (lub z niczym ale to już wina użytkownika).

    --
    Piter

    Let me see your war face.

  • 6. Data: 2016-05-30 11:05:16
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    Użytkownik "PiteR" <e...@f...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > metalowa urządzenia jest połączona trzecim przewodem z PE lub z N
    > (lub z niczym ale to już wina użytkownika).

    Niekoniecznie. User może być święcie przekonany, że urządzenie jest
    uziemione. Dość szybko wpadłem na coś takiego, niechcący rozdeptując wtyczkę
    od zasilacza dysku, który przypinam do przelotki ata/sata-USB. Wtyczusia się
    uszkodziła, trzeba było urżnąć i dać nową. Pomijam, że żyłki cieniutkie,
    chyba ledwo dają radę ten prąd, co do zasilaczyka, choć kabel gruby jak
    pyta. Ale, żyłki są tylko dwie. Łatwo zgadnąć, że uziemienie jest iluzją, że
    go po prostu nie ma. Ktoś w dobrej wierze kupuje, że ma ochronę, a tu wuj,
    ochrony niet, o czym mogłem się przekonać dopiero po przecięciu kabla celem
    zarobienia nowej wtyczki.

    --
    Ludzie, którzy podniecają się swoim IQ, to frajerzy.
    (C) Stephen Hawking