    From: Mario <M...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: wycinanie napisów z gerbera
    Date: Wed, 22 Nov 2017 23:25:47 +0100
    <ouudn7$s2d$1@node1.news.atman.pl> <ouurs2$v05$1@dont-email.me>
    <ouushh$92h$1$PiotrGalka@news.chmurka.net> <ouv5pt$e4n$1@dont-email.me>
    <ov11f8$2ki$1$PiotrGalka@news.chmurka.net> <ov2gbe$cbl$1@dont-email.me>
    <ov3e85$v78$1$PiotrGalka@news.chmurka.net> <ov4b8t$lca$1@dont-email.me>
    <ov4h57$cdg$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>

    W dniu 22.11.2017 o 19:54, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > dużo na schemacie więc im symbol krótszy tym schemat można zrobić
    > bardziej zwarty. Po trzęsieniu ziemi (chyba to było w 2002) pozmieniałem
    > znaczenie symboli tantali na ceramiczne i raz doprowadziło to do błędu.
    > Ale od zmiany tego 100n to już chyba nic nie zmieniałem. Na razie spokój
    > :). Kilkanaście lat temu całkowicie zrezygnowałem wypełniania pól w
    > bibliotece Protela.
    > Zanim zacznę używać KiCada chcę przećwiczyć te tematy - może KiCad
    > będzie pod tym względem lepszy, i da się skorzystać z jego bibliotek,
    > jak nie to nadal będę przechodził przez arkusz.

    Wydaje mi się że jeśli ze strarego folderu projektu wywalisz pliki
    NazwaProj-cache.lib i NazwaProj-cache.bak to powinien sobie pobrać
    symbol z nowej biblioteki.

> [...]
    >
    > Znakomitą większość elementów stosujemy tylko w jednym footprincie więc
    > w nazwie nie muszą pojawiać się te literki końcowe, które zazwyczaj
    > oznaczają footprint.

    > Ja zaczynam od zmiany wszystkich symboli na mniejsze - takie jak używamy
    > w Protelu - wszystkie narysowane przez nas. Długość kondensatora, diody
    > - 100 mils, rezystora - 150 mils. Tylko jedną płytkę (projekt z 1995r)
    > mamy w kilku arkuszach - wszystko inne mieści się na jednym. Nawet nie
    > staram się naumieć jak w KiCadzie robi się wieloarkuszowe schematy.

    Mam np. po 170 elementów na płytce więc wolę rozbić na arkusze bo wzrok
    trochę słaby. I tak teraz pracuję na 24'

> [...]
    >
    > W Protelu mam wszystkie footprinty w jednej bibliotece. Skoro się same
    > wybierają według elementu, to dopóki nie edytuję nowego to nie muszę tam
    > w ogóle zaglądać, a dzięki temu, że jest jedna to nie nadam przypadkiem
    > dwóm footprintom tej samej nazwy.
    > W KiCadzie (4.0.7) nazwa biblioteki jest częścią identyfikacji
    > footprinta. Moja koncepcja - nazwy bibliotek footprintów są
    > jednoliterowe. Mam biblioteki R,C,L,D,T,... - według literek używanych
    > do oznaczania elementów R1, C1, L1, D1, T1 itp.
    > Biblioteki symboli będą miały dłuższe nazwy, ale nie wszystkie.

    Ja używam podstawowych elementów z bibliotek standardowych. Swoje mam
    dwie: Moje i MojeIc w których wrzucam to co robię od zera lub przerabiam
    ze standardowych.

    --
    pozdrawiam
    MD