    From: Mario <M...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: wycinanie napisów z gerbera
    Date: Thu, 23 Nov 2017 17:19:15 +0100
    <ouudn7$s2d$1@node1.news.atman.pl> <ouurs2$v05$1@dont-email.me>
    <ouushh$92h$1$PiotrGalka@news.chmurka.net> <ouv5pt$e4n$1@dont-email.me>
    <ov11f8$2ki$1$PiotrGalka@news.chmurka.net> <ov2gbe$cbl$1@dont-email.me>
    <ov3e85$v78$1$PiotrGalka@news.chmurka.net> <ov4b8t$lca$1@dont-email.me>
    <ov4h57$cdg$1$PiotrGalka@news.chmurka.net> <ov4th9$4me$1@dont-email.me>
    <ov66sl$ru$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>

    W dniu 23.11.2017 o 11:11, Piotr Gałka pisze:

    > Gdzieś czytałem (pamiętam jak przez mgłę - nie testowałem), że jak jest
    > niezgodność to zapyta, czy użyć to, co ma w schemacie, czy wczytać z
    > biblioteki i że nawet jak się każe wymienić to potem można jednak
    > przywrócić stare. Ale czy na pewno dotyczyło schematu, czy nie płytki -
    > nie pamiętam.

    Jak się przesiadałem na ten 2015 to się pytał czy zastąpić nowymi, ale
    nie wszystko się udało. Wycofałem się do 2013, bo nie miałem czasu
    naprawiać całego projektu.

> [...]
    > bo da się rozsądnie 2 ścieżki 0,2mm pod nim puścić. Pod C_0603 (0,7mm) -
    > raczej nie bardzo.
    > I mimo, że ten R_0603 jest zgodny z footprintem jaki znalazłem w
    > katalogu Vishay to jak zapytałem JM elektronika który nam robi montaż to
    > im wyszło, że ten R_0603 nie zachowuje wystarczających marginesów dla
    > tolerancji montażu i że max odstęp miedzy padami to 0,85mm. Moje R:0603
    > zrobiłem z odstępem 0,9 (trochę naciągając wytyczne technologów z JM) i
    > zakładam, ze w razie W puszczę pod nim 2 ścieżki 0,18mm (zmieniam

    Trochę ryzykowne.Jek zwiększasz odstępy ponad normę możesz mieć problem
    z tym, że napięcie powierzchniowe podczas reflow pędzie ci przeciągać
    element na jednego pada - na którym trochę głębiej leży.
    Nie wiem po co kłaść 2 ścieżki pod jednym elementem 0603. Nie masz 2
    warstwy? Ja już właśnie przerabiam bardziej skomplikowany projekt na 4
    warstwy, aby nie robić połączeń na siłę.

    > Jak pisałem przy wykorzystaniu standardowych nie znalazłem metody na
    > zrobienie dokumentacji tak jak bym chciał (rozumiem, że robiąc kilka
    > razy gerbery i korzystając z GerbView dało by się) więc robię wszystko
    > po swojemu. To jest jednorazowa robota. Od zawsze pracowałem tylko na
    > swoich footprintach i może tak zostać :).
    > W nowych bibliotekach znaleziony footprint (lub całą serię) można poza
    > KiCadem przerzucić do swojej biblioteki, parę poprawek i już.
    > P.G.

    Też tak robię. Kiedyś dorzucałem do odpowiedniej biblioteki ale po nowej
    instalacji musiałem wynajdywać dodane elementy i je kopiować. Lepiej
    skopiować tylko "Moje"

    --
    pozdrawiam
    MD