  • Data: 2012-03-28 10:54:51
    Temat: Re: wydajnosc wyjatkow
    Od: " " <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    M.M. <m...@g...pl> napisał(a):

    > Czesc
    >
    > Kiedyś dawno z lat temu 10 albo jeszcze dawniej, przeczytałem
    > straszną rzecz o wyjątkach w C++. Pisał sam Lippman więc się trochę
    > przejąłem. Pisał on mianowicie że po włączeniu wyjątków skompilowany
    > program nie zmieścił się w pamięci ram. Nie zastanawiając się głębiej
    > uznałem że wyjątki wiążą się z jakimś narzutem i gdy była ważna
    > szybkość działania programu to ich nie używałem.
    >
    > Teraz gdy się zastanawiam to wydaje mi się kompletnie bezsensowne aby
    > wyjątki wiązały się z jakimś dużym narzutem. Do czego ten narzut niby jest
> [...]
    a ja od dawna sie zastanawiam jak upewnic sie (na 100%) ze kompilator
    nie wstawia mi jakiegos spowolnienia zwiazanego z obsluga wyjatkow
    (ktorych nie uzywam), czy zajrzenie do zrodla w asmie i nie
    dostrzezenie tam nic dziwnego (bez co prawda wglebiania sie
    w dokladnie czytanie) to gwarancja, ze nie mam zadnych wiazacych sie
    z tym spowolnien? (pewnie tak bo jakies grzebanie w prologach i epilogach
    to bym pewnie zauwazyl)