    From: "ACMM-033" <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: wykrywanie samochodu...
    Date: Thu, 30 Apr 2015 19:47:45 +0200

    news:mhto88$t9b$1@node2.news.atman.pl...
    > Tak, sprawdzałem tą opcję też - no i jest to bardzo fajne rozwiązanie.
    > Jest nawet darmowa biblioteka. Tylko - jest jeden problem.
    > Żeby rozpoznać tablicę, musiałbym instalować kamerę na jakimś słupie po
    > przeciwnej stronie niż jest miejsce o które chodzi, bo od "mojej" strony
    > nie ma tego jak zrobić rozsądnie.

    Czy pożądany samochód parkuje przodem do ewentualnego obserwatora?
    Bo jeśli przodem i ma nową rejestrację, to zamiast sczytywania tablicy,
    można sczytywać nalepkę na szybie, radary i na nią też się potrafią
    nakierować. Ostatecznie, wprogramować w systemie jakiś konkretny, niezmienny
    szczegół, obecny w samochodzie lub na nim, charakterystyczny tylko dla niego
    i jeśli przy pojawieniu się szczegół ten się zgodzi, alarm nie zostanie
    podniesiony.

    > I dlatego prawdopodobnie to odpada - chociaż to by było super, bo od razu
    > miałbym numer rejestracyjny w bazie :)

    Można się nastawić nie tylko na moment zaparkowania, ale też na chwilę,
    zanim auto zaparkuje, wtedy jest szansa, że łatwiej będzie sczytać jego
    numer, bo tablica nie będzie przytulona do ściany i gdy zaparkuje, podjąć
    procedurę porównania zapamiętanej już tablicy z bazą, w razie niezgodności
    alarmować.
    Oczywiście, jeśli auto tylko wykręcało, by pojechać w drugą stronę, to nie
    alarmować, bo zaraz pojedzie, ale tu już trzeba wybrać, czy zaparkował, czy
    tylko chwilowo wykręca (chyba, ze ulica jednokierunkowa, to nie było tematu)
    i znika. Skoro moje focidło XP150, ale w telefonie muszę sprawdzić, czy nie
    też, umie rozpoznać, czy przed obiektywem jest twarz, czy nie, to pewnie
    niewielką komplikacją algorytmu da się ocenić, czy przed obiektywem stoi to,
    co ma stać, czy to, co nie powinno.
    Dumam, co by jeszcze podpowiedzieć, bo przyznam, zainteresował mnie temat.

    Żałuję, że nie jestem zbyt dobrym programistą, bo bym ci za browara :) taki
    algorytm napisał :)

    --
    Numery telespamerów: 814605413 222768000 616285002 845383900
    (będzie ich więcej, gdy zadzwonią)