    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: wymienic n70 na co ?
    Date: Sat, 25 Apr 2009 19:41:11 +0200

    Michass pisze:

    > ten P4550 wyglada swietnie
    > i zajebiste dzieki za konkretny opis
    > tylko za 700zl chyba wolalbym Iphona

    Hmm... Za 700 zł chyba nie wyrwiesz iPhone'a 3G, a tylko ten ewentualnie
    mógłby konkurować z Kaiserem (GPS, UMTS). Poza tym Windows Mobile daje
    Ci przewagę odnośnie softu. Mobilny MacOS X cierpi na chorobę wieku
    dziecięcego każdej platformy - brak oprogramowania. Nawigacji
    samochodowej do tego nie dostaniesz (zwłaszcza z mapami uwzględniającymi
    Polskę), dobrego pakietu biurowego nie ma itp. Co prawda od jakiegoś
    czasu to wszystko "sie pisze" ale zanim wyjdzie potrwa jeszcze trochę
    czasu. IMO jedyną przewagą produktu Apple jest większy ekran o nieco
    większej rozdzielczości. Intuicyjność systemu i bezrysikową obsługę
    możesz uzyskać za pomocą softu, którego na WM jest obecnie multum.

    > przegladania stron WWW raczej srednio mnie bawi, ale fajnie jak by takie cos
    > bylo;

    I właśnie o to chodzi - czasem się to jednak przydaje. Mogę powiedzieć
    tyle, że przez dłuższy czas używałem HTC Wizard jako mojego głównego PDA
    i telefonu. To sprzęt o parametrach zbliżonych do Artemisa (m650).
    Przeglądanie "dużych" stron było możliwe, ale na dłuższą metę mogło
    doprowadzić do rozpaczy. Uruchomienia cięższej przeglądarki,
    przypominającej Safari z iPhone'a (mam na myśli Operę 9.5) sobie nie
    wyobrażam...

    > za to GG

    To jak najbardziej. Na Windows Mobile Pro doskonale spisuje się
    MobileGadu (nie mylić z GG Mobile - prostym i w dodatku płatnym,
    oficjalnym klientem). Chodzi nawet na najsłabszym sprzęcie. ;)

    > Skype

    Z tym to może być różnie. Ogólnie mobilny klient Skype na urządzenia
    mobilne jest dość krowiasty - na jednym urządzeniu śmiga, na innym nie.
    I bynajmniej nie rozchodzi się tylko i "Megaherce". Potrafi doskonale
    działać na PDA sprzed paru lat, ale już na takim HTC Universal (PXA520
    MHz) wyraźnie słychać przycięcia podczas rozmowy niebędące bynajmniej
    winą łącza...
    Testowałem na Wizardzie - jak nietrudno się domyślić OMAP 200 MHz nie
    wyrabiał... Na smartfonie Samsung i600 z podobnym procesorem też się nie
    dało - można co najwyżej pisać, ale podczas połączenia głosowego
    "czkawka" skutecznie uniemożliwia wzajemne zrozumienie się...

    Słyszałem, że ponoć Fring (obsługuje protokół Skype) radzi sobie lepiej,
    ale dłużej się nim nie bawiłem. Nie wiem jednak czy będzie to sposób na
    uruchomienie Skype'a na Artemisie. Nie sądzę, aby oficjalny klient
    ruszył. :/

    > i mozliwosc ogladania filmow z yutuba ... oczywiscie
    > przez Wifi to jest kosmos da z tym rade m650 ?

    Hmm... Co do tego, to nie jestem pewien. Próbowałem oglądania YT na
    wspomnianym wcześniej Wizardzie za pomocą dwóch programów: Youtubeplay
    oraz Kinoma Free Play. Pierwszy - makabra, jeden wielki pokaz slajdów.
    Drugi - nieco lepiej, chociaż wciąż było widać efekt "freeze".
    Za to Samsung i600, którego używam obecnie to prawdziwa bajka. Niby
    procek też w okolicach 200 MHz (i też TI OMAP) to Kinoma radzi sobie
    idealnie. Żadnych przycięć, żadnego mrożenia - płynne wideo z youtube'a.
    Można nawet komentować, oceniać, dodawać do ulubionych itp. ;)