    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: wymienic n70 na co ?
    Date: Sat, 25 Apr 2009 20:21:02 +0200

    Waldek Godel pisze:

    > Błąd, Opera chodzi całkiem nieźle, a w dodatku sa jeszcze lżejsze i szybsze
    > przeglądarki, np Iris Browser.

    Czy aby na pewno mówisz o sprzęcie takim jak HTC Wizard? Na nim
    poprzednia wersja Opery Mobile (8.5) chodziła dość opornie. Tą nową
    trudno mi sobie wyobrazić z tymi wszystkimi udogodnieniami i bajeranckim
    interfejsem graficznym - nawet nie miałem odwagi jej instalować na tym PDA.
    No chyba, że mówisz o Operze Mini. Ona śmiga pomimo tego, że jest
    napisana w Javie. To jednak głównie zasługa zewnętrznych serwerów, które
    odwalają większą część roboty. Ponoć najnowsza wersja Opery Mobile 9 też
    ma wspierać to rozwiązanie. :)

    W każdym razie rozmawiałem kiedyś z byłym użytkownikiem Artemisa i z
    tego co mówił jego doświadczenia z WWW były zbliżone do moich na
    Wizardzie...

    > Zależy od rozdzielczości - Artemis bez problemu odtwarza filmy
    > przeskalowane na QVGA, nawet w Divx.

    Z tym to radzi sobie praktycznie każdy trochę nowszy PDA - nawet IPAQ
    sprzed lat, z procesorami StrongARM 200 MHz. Oczywiście zmiana
    rozdzielczości jest nieodzowna, tylko niektóre urządzenia obsłużą DivXa
    w normalnej formie, co zresztą sensu nie ma - po co sobie zaśmiecać
    kartę pamięci? ;)

    > Bez problemu tez odtwarzałem pliki flv z Youtube, tylko ściągnęte już na
    > kartę - byc może miałeś problemy z szybkością transmisji danych.

    Nie. To z całą pewnością nie to. Testowałem zarówno na mojej domowej
    sieci WiFi (na wejściu ADLS 1 Mbps), kiedy nie była niczym innym
    obciążona. Sprawdzałem też na kilku innych AccesPointach - u znajomych,
    na mieście itp. Wspomniany efekt zawsze występował na Wizardzie, ale
    nigdy na innym sprzęcie. Może Artemis akurat posiada ten wymagany zapas
    mocy.