eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodywyprzedzanie pojazdu uprzywilejowanego poza terenem zabudowanym › Re: wyprzedzanie pojazdu uprzywilejowanego poza terenem zabudowanym
    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: wyprzedzanie pojazdu uprzywilejowanego poza terenem zabudowanym
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Sender: Myjk <>
    Date: Wed, 2 Dec 2015 11:03:22 +0100

    Tue, 1 Dec 2015 19:50:49 +0100, Jacek

    > Dla mnie pojęcie "teren zabudowany" jest proste.

    Uważaj, czy na pewno?

    Obszar zabudowany - pojęcie z dziedziny prawa o ruchu drogowym, oznaczające
    w ogólności obszar wzdłuż drogi, gdzie znajduje się zabudowa miejska,
    wiejska lub przemysłowa, _w_ _związku_ _z_ _czym_ _panować_ _może_ tu
    _wzmożony_ ruch _pieszych_ i _pojazdów_.

    To że Ty jadąc, nie widzisz domów, czy tego wzmożonego ruchu, nie znaczy że
    nie występuje.

    > Problem w tym, że na
    > zachodzie, w Skandynawii i nawet w Czechach budowano domy blisko siebie
    > a pole każdy miał tam, gdzie miał. Jadę, jest tablica teren zabudowany,
    > są domy, chodzą ludzie, psy itd. U nas każdy budował chałupę na swoim
    > polu i powstały wioski ciągnące się kilometrami. Nie wiem, jak to zrobić
    > dobrze, ale nie da się postawić znaku równości między wioską powiedzmy
    > austriacką a polską.

    Dobrze, a jaka to różnica czy stanie ograniczenie do 50 czy znak
    "miasteczka"? Ograniczenie to tylko ograniczenie, a "miasteczko" zwraca też
    uwagę na inne elementy.

    > Nie koczuję, ale tam mieszkam i jeżdżę o bardo różnych porach. Nie
    > zmieniło się nic, a już zwłaszcza nic w ruchu drogowym.

    To wystąp może o zmianę odpowiednio argumentując.

    > Nie ma mowy o kicie - rachunek jest prosty. Trasa Olkusz-Kraków:
    > linia ciągła podwójna = 0,24 mkw/mb powierzchni pomalowanej.

    Ale ciągła, po której z zasady się nie jeździ, zużywa się wolniej. :P A
    cykliczne przemalowywanie, kiedy to ekipa musi dojechać, "wcelować" w stare
    pasy, jest bardziej kosztowne. Dlatego, bez kitu...

    --
    Pozdor Myjk