  • Data: 2018-05-14 10:20:53
    Temat: Re: wzmacniacz lampowy - kit
    Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomasz Szcześniak" <t...@e...com> napisał w wiadomości
    news:slrnpfhdjf.3lp.tszczesn@tomek.dom...
    > Rozumiem, że PTP to montaż przestrzenny? To ja nawet o niczym innym nie
    > myślałem, zrobić niebrumiącą płytkę dla lampowca nie jest łatwo, z
    > reguły dopoero za któymś razem wychodzi, niestety.

    Chodzi o wpływ pól zewnętrznych, czy o przesłuch z żarzenia? Zasilić owo
    prądem stałym gładzonym...?

    > Eee tam wysokie - do 300V w typowych konstrukcjach :)

    Jak pieprznie, to świeczki w oczach zobaczysz... Zaliczyłem taki epizod,
    takie białawe światło zobaczyłem... :) Od ręki do ręki, jakieś 250V. Na
    szczęście, poza światłem i nieprzyjemnym dotykiem, nic mi nie było.

    > Nie. 10W to 10W. Natomiast lampy się ładniej przesterowują. I są
    > odporniejsze na przeciążenia.

    Zgoda - nie zrobią "puff", czy wręcz, nie spłoną żywym ogniem, jak im się tu
    i ówdzie nie te prądy skrzyżują. Eksperymentalnie zrobiłem mini-nadajnik,
    gdzie anoda raczyła się ciemnoczerwono żarzyć (brak właściwego zasilacza,
    musiało pójść 250, zamiast schematowych 90v, modulacja anodowa), rok 1982,
    trochę ryzykowałem, biorąc pod uwagę emitowane treści i inne okoliczności,
    których wolałbym nie ujawniać) :) Dzielnie parę godzin wytrzymała. Nie
    zamęczyłem, pobawiłem się i rozłożyłem układ.
    Kto mi mówił, że potrafiło się szkło nadtopić, czy dziury w anodzie wypalić,
    a lampa nadal działała. Kto zrobi to z tranzystorem? :)
    A nie jest jeszcze tak, że wzmacniacz tranzystorowy jest bardziej źródłem
    napięciowym, a lampowy prądowym? A gitarowce gdzieś wyczytałem, wręcz
    wykorzystują niekiedy efekt mikrofonowania lamp...?

    --
    Pies może złamać serce tylko raz,
    kiedy jego własne przestaje bić...