  • Data: 2015-07-24 08:31:08
    Temat: Re: wzmacniacz z LM3886 - odcinanie zasilania
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-07-22 o 14:09, Paweł Pawłowicz pisze:
    > W dniu 2015-07-21 o 14:16, Dariusz Dorochowicz pisze:
    > [...]
    > [...]
    >
    > Mute blokuje parę różnicową we wzmacniaczu. Bum-bum może robić się
    > wskutek nierównomiernego rozładowywania kondensatorów głównych i
    > powstaje w końcówce. Wniosek: majstrowanie z mute być może nieco
    > poprawi, ale nie usunie problemu do końca. Dlaczego tak bronisz się
    > przed oczywistym rozwiązaniem: odłączaniem głośników?

    Ja się przed czymś bronię? Ale skąd Ci to przyszło do głowy? Tyle, że
    użycie mute może rozwiązać problem znacznie mniejszym nakładem pracy i
    środków. Do zrobienia w parę minut, o ile tylko jest transoptor i
    opornik, bo sterowanie już jest, a nic więcej nie trzeba.
    Układ poniżej 12V sam się wycisza, a wcześniej powinien go wyciszyć
    właśnie mute.
    Inna sprawa, że układ odłączania głośników może odłączać głośniki
    również w innych sytuacjach, stąd też jest wart użycia, ale nie ma
    powodu dla którego nie miałby odłączać głośników bez napięcia na wyjściu
    wzmacniacza.

    Pozdrawiam

    DD