  • Data: 2017-08-14 12:29:46
    Temat: Re: z życia wzięte
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 8/14/2017 10:54 AM, J.F. wrote:
    > Te z PRL wylewaly glownie dlatego, ze to Leclanche w cynkowym kubku.
    > Jak cynk zezre, to wylewa.

    Owszem, ale nieuzywane, pełne przetwały mi z okolc roku 89 do 2000 bez
    absolutnie żancyh efektów. Naście baterii, plaskie centra, jakieś
    paluszki niejasnego pochodzenia ale PRL itd. Zwarłem z ciekawości jedną
    płaską która "prawie wcale nie miała napięcia" i po miesiącu pojawił się
    wyciek.

    > Alkaliczne maja stalowy kubek, i te tak latwo nie wylewaja.

    W dyskontach mozna kupić takie które sa lekkie jak papier ;) Może mają
    stalowy kubek ale pewno ze 2 wartwy atomowe :D

    > To czemu nie wylaly, skoro napiecie jak po zwarciu ?

    Tego nie wiem, ale baterie ostro lejące zazwyczaj znajdziesz w sprzecie
    właczonym typu latarka. Nie znam się na chemii na tyle by próbować
    wyjasniać zjawisko tego typu. W kazdym razie manganowe przetrwały koło
    10 lat bez wycieków choć widywałem i takie co wylewaly już w sklepie.
    Może produkcja była byle jaka i nie trzymano parametrow kubka.

    > Z ciekawostek - mialem w kalkulatorze paluszki marki Casio, ktore
    > dzialaly ... przez 20 lat.

    Miałem podobnie z bateriami CR2032 z Casio FX-550L. Dzialały ponad 10
    lat. W koncu zmieniłem na markowe baterie bo bałem sie wyciekow.
    Podziałały 3 lata i martwe, intensywnośc używania podobna. Nie wiem skąd
    Casio miało tamte baterie ale zastanawiające.