  • 1. Data: 2017-08-13 19:46:04
    Temat: z życia wzięte
    Od: w systemie siła 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    zaglądam do szuflady - biorę aparat fotograficzny - a tam masakra...

    baterie vipower z datą ważności 2019 - wylały...

    górna część aparatu w jakimś białym proszku...

    w komorze baterii widzę jakiś płyn...

    no żesz k...

    co można teraz zrobić?

  • 2. Data: 2017-08-13 20:50:45
    Temat: Re: z życia wzięte
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 8/13/2017 7:46 PM, w systemie siła 'POPIS/EU wrote:
    > górna część aparatu w jakimś białym proszku...
    > w komorze baterii widzę jakiś płyn...
    > co można teraz zrobić?

    Teraz juz nic. Wcześniej nie zostawiać właczonego.

  • 3. Data: 2017-08-13 21:17:43
    Od: w systemie siła 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    > Teraz juz nic. Wcześniej nie zostawiać właczonego.

    może się sam włączył - to od tego wylały?

  • 4. Data: 2017-08-13 21:32:50
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Sun, 13 Aug 2017 20:50:45 +0200, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Teraz juz nic. Wcześniej nie zostawiać właczonego.

    Jakie nic?

    Wyczyścić, zobojętnić, wyczyścić. Sprawdzić co wyżarte i naprawić.
    Pracować w rękawiczkach, chronić oczy i nie używać (na początku)
    wody.

    Jest nadzieja że się da. A jak się nie da... Kupić sobie nowy aparat.
    Nikon i Sony robią porządne (małe szumy matrycy).

    Tego rodzaju problemy były typowe dla radyjka Ara. Wyłącznik był
    niepozorny i nie połączony z regulacją głośności. Ludzie wyciszali
    radyjko potencjometrem, ale ono było cały czas włączone.

  • 5. Data: 2017-08-13 21:36:33
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 8/13/2017 9:17 PM, w systemie siła 'POPIS/EU wrote:
    > może się sam włączył - to od tego wylały?

    Baterie wylewają wtedy kiedy mają zwarte terminale. Nie zwarte baterie
    trzymają długo bez śladów katastrofy, chyba że radzieckie lub z PRL. Na
    youtubie pełno filmów jak wyjmuą ze złomu 50-letnie baterie w dobrym
    stanie choć bez sensownego napięcia.

  • 6. Data: 2017-08-14 07:55:06
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > co można teraz zrobić?
    nie kupować vipower

  • 7. Data: 2017-08-14 10:54:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości grup

    >Baterie wylewają wtedy kiedy mają zwarte terminale. Nie zwarte
    >baterie trzymają długo bez śladów katastrofy, chyba że radzieckie lub
    >z PRL.

    Te z PRL wylewaly glownie dlatego, ze to Leclanche w cynkowym kubku.
    Jak cynk zezre, to wylewa.

    Alkaliczne maja stalowy kubek, i te tak latwo nie wylewaja.

    > Na youtubie pełno filmów jak wyjmuą ze złomu 50-letnie baterie w
    > dobrym stanie choć bez sensownego napięcia.

    To czemu nie wylaly, skoro napiecie jak po zwarciu ?

    Z ciekawostek - mialem w kalkulatorze paluszki marki Casio, ktore
    dzialaly ... przez 20 lat.
    I ciagle dzialaly, ale wymienilem na wszelki wypadek.

    J.

  • 8. Data: 2017-08-14 12:29:46
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 8/14/2017 10:54 AM, J.F. wrote:
    > Te z PRL wylewaly glownie dlatego, ze to Leclanche w cynkowym kubku.
    > Jak cynk zezre, to wylewa.

    Owszem, ale nieuzywane, pełne przetwały mi z okolc roku 89 do 2000 bez
    absolutnie żancyh efektów. Naście baterii, plaskie centra, jakieś
    paluszki niejasnego pochodzenia ale PRL itd. Zwarłem z ciekawości jedną
    płaską która "prawie wcale nie miała napięcia" i po miesiącu pojawił się
    wyciek.

    > Alkaliczne maja stalowy kubek, i te tak latwo nie wylewaja.

    W dyskontach mozna kupić takie które sa lekkie jak papier ;) Może mają
    stalowy kubek ale pewno ze 2 wartwy atomowe :D

    > To czemu nie wylaly, skoro napiecie jak po zwarciu ?

    Tego nie wiem, ale baterie ostro lejące zazwyczaj znajdziesz w sprzecie
    właczonym typu latarka. Nie znam się na chemii na tyle by próbować
    wyjasniać zjawisko tego typu. W kazdym razie manganowe przetrwały koło
    10 lat bez wycieków choć widywałem i takie co wylewaly już w sklepie.
    Może produkcja była byle jaka i nie trzymano parametrow kubka.

    > Z ciekawostek - mialem w kalkulatorze paluszki marki Casio, ktore
    > dzialaly ... przez 20 lat.

    Miałem podobnie z bateriami CR2032 z Casio FX-550L. Dzialały ponad 10
    lat. W koncu zmieniłem na markowe baterie bo bałem sie wyciekow.
    Podziałały 3 lata i martwe, intensywnośc używania podobna. Nie wiem skąd
    Casio miało tamte baterie ale zastanawiające.