    From: bartekltg <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: zadanie optymalizacyjne
    Date: Fri, 28 Sep 2012 16:00:17 +0200

    W dniu 2012-09-28 14:13, M.M. pisze:
    > Chyba bzdure napisalem. Jesli gradient jest rowny zero to mamy rozwiazanie.
    > Zdaje sie ze to jest wypukle w calej przestrzeni (nie tylko gdy suma = 1).
    > W takim razie dlaczego ogolne procedury optymalizacyjne tak slabo sobie z
    > tym radza?

    p1,
    p2,
    p3

    1)
    Jesteś na p1 x==p2 x < p3 x

    Jak Twoja procedura liczy gradient.
    Dlaczego jest nim p1 lub p2, a nie
    taki wektor, by obie wartosći rozły jednakowo?
    :)

    2)
    Jesteś na p1 x < p2 x, ale niewiele,
    czyli jesteśmy blisko 'dziubka'

    Jak Twoja procedura liczy gradient.
    Gdzie ląduje kolejny x? Dlaczego 'wpizdu'
    poza dziobem?
    :)

    To, że mamy ten szpikulec min (x,-x)
    jest jeszcze gorsze niż standardowe
    http://en.wikipedia.org/wiki/Rosenbrock_function

    Podobny problem jest w rozwiązywaniu programowania liniowego.
    Ale można go uładnić, wtdy procedury zaczynają działać.
    Są nawet konkurencyjne dla Simplexa:

    > *) a właśnie. Pisałem o próbach zaatakowania tego zwykłym
    > solverem. Źle się do tego zabrałem. Prawidłowo robi się
    > to tak:
    >
    > http://www.math.umbc.edu/~potra/talk0930.pdf
    > http://www.stanford.edu/class/ee364a/lectures/barrie
    r.pdf
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Interior_point_method
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Logarithmic_barrier_fun
    ction

    > Idea: Nasz problem jest wypukły, a ta bariera ładnie wszytko
    > wygładza. Łazimy po wnętrzu, bariera słabnie, aż lądujemy
    > w rozwiązaniu na brzegu.

    pzdr
    bartekltg