  • Data: 2022-02-17 17:57:05
    Temat: Re: zamiennik tranzystora
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Hello J.F,

    > Eee tam mocy, w takiej obudowie :-)

    Przełączający - po co mu duża obudowa?

    > Jak pamietam, to dosc duza czestotliwosc mialy tez BD13x.

    Tak, koło 75 MHz, z tego co pamiętam. Zacne stopnie końcowe w układzie
    Sziklaiego wychodziły na tym - nie wzbudzały się.

    > A na stopnie sterujace nie wiedziec czemu nasi inzynierowie wstawali
    > dosc delikatne BC211/313

    Kto wstawiał, ten wstawiał. 40 lat temu wstawiałem, jak starczały. Ale
    kilka lat później już BD135-140

    > Podejrzewasz forward czy zaporową?

    Ładowanie kondensatorów z forwarda? Dławik byłby większy od
    transformatora...

    > Moze by jednak skorzystac z duzego napiecia ... choc przy 3V
    > zasilania to istotnie bedzie raczej nieduze.
    > A swoja droga ... on naprawde ma 15V wynikajace ze specjalnej
    > konstrukcji, czy tyle wpisali, bo wiecej i tak nie trzeba?

    Konstrukcja. Skrajnie niskie napięcie nasycenia, duże wzmocnienie i
    szybkość - musi im coś przy wyższym napięciu tunelować. Może wręcz
    wykorzystują do gaszenia...

    > 15V w tranzystorze ... moze jakis germanowy ...

    BC108 miał 20V...

    --
    Best regards,
    RoMan