  • 1. Data: 2022-02-15 21:53:12
    Temat: zamiennik tranzystora
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    popsułem lampę błyskową. wydymiłem tranzystor o oznaczeniu:
    utc - sd2470L
    znalazłem jego opis:
    https://www.alldatasheet.com/datasheet-pdf/pdf/17327
    7/UTC/2SD2470L-E-T9S-K.html

    Wygląda na zwykły tranzystor npn, ale zastąpienie go także zwykłym bc546
    nic nie daje. w sensie lampa nie działa, przetwornica podwyższająca
    napięcie nie startuje. Mam jeszcze jedną taką samą lampę błyskową.
    wyjąłem z niej działający tranzystor, sprawdziłem testerem który podał
    następujące informacje:
    npn
    hfE878
    Uf573mV
    nie bardzo wiem co one oznaczają, ale są podobnego rzędu jak te które ma
    bc546.
    Czy możecie mi pomóc w doborze zamiennika, ale takiego który dostanę w
    sklepie "za rogiem"?

    ToMasz

  • 2. Data: 2022-02-15 22:02:40
    Temat: Re: zamiennik tranzystora
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 15.02.2022 o 21:53, ToMasz pisze:

    > Czy możecie mi pomóc w doborze zamiennika, ale takiego który dostanę w
    > sklepie "za rogiem"?

    W Słupcy nie ma takiego sklepu. Najbliższy jest Poznań :] Taniej w twoim
    przypadku, jest kupić nową lampę :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 3. Data: 2022-02-15 22:11:00
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 15.02.2022 o 22:02, LordBluzg(R) pisze:

    > W Słupcy nie ma takiego sklepu. Najbliższy jest Poznań :] Taniej w twoim
    > przypadku, jest kupić nową lampę :)
    mam 4 takie lampy i działają równocześnie. Znaczy teraz mam 3, i
    dokupienie innej - nie wchodzi w grę. takie tranzystory są dostępne w
    chinach, ale 30 maja - trochę długo.

    ToMasz

  • 4. Data: 2022-02-15 22:26:12
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 15.02.2022 o 22:11, ToMasz pisze:

    > mam 4 takie lampy i działają równocześnie. Znaczy teraz mam 3, i
    > dokupienie innej - nie wchodzi w grę. takie tranzystory są dostępne w
    > chinach, ale 30 maja - trochę długo.

    W wieku >65+ to każda sekunda się liczy :)

    Sorry ale Ty i Trybik to chyba jeden rocznik :D

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 5. Data: 2022-02-15 23:05:35
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    On 15.02.2022 21:53, ToMasz wrote:
> [...]

    > bc546.
    > Czy możecie mi pomóc w doborze zamiennika, ale takiego który dostanę w

    Ten 2470 ma prąd kolektora 5A więc musisz poszukać coś znacznie
    mocniejszego.Może być np. NTE11 z tme za 10zł + 13zł za przesyłka na za
    2 dni..
    --
    pzdr, j.r.

  • 6. Data: 2022-02-16 16:21:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >Wygląda na zwykły tranzystor npn, ale zastąpienie go także zwykłym
    >bc546 nic nie daje. w sensie lampa nie działa, przetwornica

    Moze cos jeszcze jest wydymione?

> [...]
    >hfE878
    >Uf573mV
    >nie bardzo wiem co one oznaczają, ale są podobnego rzędu jak te które

    hfE czyli wzmocnienie podejrzanie duze. Jakby darlington, ale napiecie
    temu przeczy.
    A z dataszita:
    -hFE isotnie duze, 820 ... ale czy w lampie potrzebne?
    -przeznaczony do przetwornic,
    -prad kolektora wysoki, 3A. Ciekawe, czy BC546 sie nie spalil.
    -podejrzanie niskie napiecie, 15V.

    Wlutuj ten dobry tranzystor do zlej lampy, zobacz czy dziala.

    A z oferty TME to bym sprobowal
    BD135, BD137, BD435 - jesli sie zmiesci,
    NTE11
    BC337 - Ic 0.8A ... moze wytrzyma,

    Albo sprobowal jakiegos darlingtona, moze npn-pnp, sklecic.
    Bo cholera wie, co u potrzebne - duze wzmocnienie, duzy prad, duze
    napiecie ?

    Duzy prad to chyba na pewno.

    J.

  • 7. Data: 2022-02-16 17:28:22
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

> [...]
    > Albo sprobowal jakiegos darlingtona, moze npn-pnp, sklecic.
    > Bo cholera wie, co u potrzebne - duze wzmocnienie, duzy prad, duze

    Duże wzmocnienie, duży prąd, niskie napięcie nasycenia, szybkość - to
    ma ft aż 170 MHz! Typowy tranzystor mocy do przetwornic pracujących
    przy niskim napięciu.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 8. Data: 2022-02-16 18:17:03
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Typowy tranzystor mocy do przetwornic pracujących
    > przy niskim napięciu.

    kurdeeee, skoro typowy, to czym innym typowym go zastąpić?

    ToMasz

  • 9. Data: 2022-02-16 19:04:05
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello ToMasz,

    > kurdeeee, skoro typowy, to czym innym typowym go zastąpić?

    Ale wiesz, że to produkt niszowy? Kto w czasach smarkfonów używa
    jeszcze lamp błyskowych?

    Z dość dużym powodzeniem używałem w aplikacjach przetwornic 2SD1062
    ale on jest w obudowie TO220 i ma znacznie słabsze parametry :(
    Niestety, TME już go nie sprowadza a ja w swoich zapasach też już nie
    mam.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 10. Data: 2022-02-16 22:15:06
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Ale wiesz, że to produkt niszowy? Kto w czasach smarkfonów używa
    > jeszcze lamp błyskowych?

    ja. i to ze smartfonem. dokładniej mówiąc, jak lampy wykryją pierwszy
    "błysk" diody w smartfonie, czekają 975ms i błyskają prawdziwym fleszem.
    oczywiście zalezy mi na równomiernym świetle odbitym i bialym tle.

    > Z dość dużym powodzeniem używałem w aplikacjach przetwornic 2SD1062
    obudowa nie ważna. zmieszczę wszystko.
    Dzięki za pomoc

    ToMasz